Ezért fizetett a Google 12 milliárdot a Motoroláért
A tavalyi év egyik legnagyobb és legmeglepőbb felvásárlása volt a techvilágban a Motorola Mobility megvétele. Az okostelefonok forradalma előtt piacvezető, azóta bukdácsoló telekommunikációs cégért a Google fizetett 12,4 milliárd dollárt, ez volt a kereső első olyan nagy felvásárlása, ami nem kötődött szorosan az online üzlethez, és csalhatatlan jele volt annak, hogy az Android mellé hardvertéren is hamarosan beszáll a cég a mobileszközök piacára.
A Google most nyilvánosságra hozott pénzügyi jelentésében fény derül arra is, hogy pontosan hogyan állt össze az egyébként a végső engedélyeket csak idén májusban megkapott üzlet ára. Ezek szerint a vételár legnagyobb részét, 5,5 milliárd dollárt a Motorola technológiáinak és szabadalmainak ellenértéke tette ki, ami megerősíti azt, amit az elemzők már a bejelentéskor mondtak: a felvásárlás elsődleges oka az volt, hogy a Google megerősödjön a mobilcégek közti szabadalmi háborúskodásban. További komoly részeket tett ki az árból a Motorola készpénztartalékainak és eszközeinek ellenértéke (2,9 milliárd), illetve a cég eszmei értéke és felhasználói köre (2,6 milliárd). Emellett aprópénznek tűnik a 730 milliós tétel a motorolás ügyfélszolgálatért, és 670 az egyéb eszközök címszó alatt.
A felvásárlás fő okaként a Google a hivatalos dokumentumokban egészen konkrétan céloz az Apple elleni konkurenciaharcra, azt említi, hogy az intenzív versenyben csak ilyen lépésekkel lehet életben maradni. Ez pedig arra utal, hogy az okostelefonos és tabletes piacon további hasonló óriásfelvásárlások várhatók, és egyre kevesebb szereplőssé fog szűkülni a piac.