Újabb, eddig titkos üzleti adatokat hozott nyilvánosságra az Apple és a Samsung a két cég közti, nemrég indult perben. A bíróság előtt az Apple azzal vádolja a dél-koreai céget, hogy szabadalmakat sértett, és az iPad illetve iPhone készülékeket másolta a saját okostelefonjaival és táblagépeivel, ezzel pedig óriási bevételkiesést okozott neki. Hogy kiderüljön, mekkora is lehetett ez a bevételkiesés, a bíróság arra kötelezte a két céget, hogy fedjék fel, pontosan mennyi okostelefont és tabletet adtak el az elmúlt években. Az adatok csak az amerikai piacon elért eredményeket tükrözik.
A számok azt mutatják, hogy az Apple gyakorlatilag agyonveri a Samsungot eladásokban. Az első iPad megjelenése óta a táblagép három verziójából 34 millió darab kelt el, ez 19 milliárd dolláros bevételt hozott az Apple konyhájára. Ezalatt a Samsung 1,4 milliós eladást tudott produkálni a Galaxy Tab-családdal, és 644 milliós forgalmat. Ez példányszámban 24-szeres, bevételben közel 30-szoros különbséget jelent az Apple javára.
Az okostelefonoknál már nem ekkora, de még mindig látványos a két cég teljesítménye között a különbség. 2007, vagyis az iPhone megjelenése óta a telefon öt generációja 85 milliós eladást és 50 milliárd dollár bevételt tudott felmutatni. A Samsung erre a piacra csak késve, 2010-ben szállt be, azóta 21,5 millió okostelefont adtak el, és 7,5 milliárd dollár bevételt könyveltek el. Ha az Apple-nél is csak az utolsó két év adatait nézzük, 60 milliónál jár az eladási mutató, vagyis közel a háromszorosa a Samsungénak.
A dél-koreai cég több mint 20 modellt árul okostelefonból, a bíróság előtt bemutatott dokumentumokból az is kiderül, hogy melyek voltak ezek közül a legsikeresebbek. Meglepő módon a listát 2,25 millió eladott példánnyal a Galaxy Prevail vezeti, majd az Epic 4G jön, és csak a harmadik a szupersláger Galaxy S2 egyik verziója, az Epic 4G Touch. Az S2 variánsai egyébként összesen 4,1 millió példányban keltek el.
A bíróságra most az eladási adatok tisztázása után annak a kérdésnek a megválaszolása vár, hogy mennyi plusz eladástól, és ebből befolyó bevételtől fosztotta meg a Samsung másolása (ha valóban az volt) az Apple-t.