Új kihívója lesz Twitternek és a Tumblrnek

2012.08.16. 17:04 Módosítva: 2012.08.16. 17:06

Medium néven indít új mikroblog-szolgáltatót Evan Williams és Biz Stone, a Twitter és a Blogger két társalapítója. Williams szerint az új szolgáltatásnál az elmúlt 13 év tapasztalatait és az emberek igényeit figyelembe véve gondolták át a tartalommegosztás jelenlegi formáját.

Ez azért nem teljesen fedi a valóságot, a CNN szerint a Medium elsősorban a már meglévő közösségi oldalak (Pinterest, Tumblr, Blogger, Reddit) legnépszerűbb funkcióit gyúrta egybe és ezt összekapcsolták a Twitterrel. A Medium megjelenése leginkább a minimalista Tumblrre vagy WordPressre hasonlít, a posztokat ugyanúgy témák szerint csoportosítja kollekciókba, mint a Pinterest, és azokat a közösség szavazatai alapján kialakuló népszerűség szerint rendezi, mint a Reddit vagy a Digg.

A szolgáltatás motorja egyértelműen a kollekciók, amiben témák szerint lehet keresni, a Medium így nem is igazán alkalmas az egyének posztjainak követésére. Ha valaki rákattint egy felhasználó nevére, nem annak kezdő oldalát adja ki, ahogy azt megszokhattuk, hanem a Twitter-fiókját, ahol keresni lehet a Mediumra posztolt bejegyzései között.

A kollekciók logikusan lettek kitalálva, jelenleg olyanok vannak, mint a „When I Was a Kid”, amiben gyerekkori képeket, vagy a „This Happened to Me”, amiben sztorikat lehet megosztani, valamint az „I.M.H.O”, ami a szerkesztők szubjektív válogatását tartalmazza.

A készítők szerint az új szolgáltatással nem a megosztás újrafogalmazása volt a céljuk, inkább minőségileg akarták felturbózni a tartalmakat: a Medium jóval több helyet biztosít a felhasználóknak mint a 140 karakteres posztokra korlátozott Twitter, emellett mivel nem az egyénre épül, a felhasználókon nincs nyomás, hogy rendszeresen (és így átgondolatlanabbul) posztoljanak. A szavazással a kollekciókból a felhasználók többsége által legjobbnak tartott tartalmak emelkednek ki, ez egyben csoportokba is szervezi a felhasználókat, akár egy újság rovatainál.

Mivel a szolgáltatás hivatalosan még nem indult el, a Mediumra egyelőre csak néhány szerencsés kiválasztott posztolhat, Twitter-fiókjával azonban már bárki szabadon regisztrálhat és böngészhet a tartalmak között, vagy akár szavazhat is.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM