Csúfos bukás a Playstation Vita
2,2 millió példány kelt el eddig a Sony óriási reklámkampánnyal beharangozott kézi játékkonzoljából, a Playstation Vitából, jelentette be a cég európai divíziójának szóvivője. Ez pedig súlyos csalódás, és megerősíti azoknak a kritikusoknak az aggodalmait, akik megjelenéskor azzal riogattak, hogy hiába bivalyerős a Vita hardvere, senkinek nem fog kelleni, ha nincsen épkézláb elérhető tartalom hozzá.
A Vita Japánban tavaly decemberben, Amerikában és Nyugat-Európában pedig idén februárban jelent meg. Az amerikai premier után a Sony büszkén jelentette be, hogy egy hét alatt 1,2 millió Vitát adtak el, ami azt jelenti, hogy az utána következő négy hónapban, amikor már nem a bevezetést övező kíváncsiság és marketing hajtja az eladásokat, hanem a gyakorlati tapasztalatok, csak egymilliót sikerült eladni. Összehasonlításként a nagy vetélytárs Nintendo a legutóbbi kézi játékkonzoljából, a DS-ből két hónap alatt adott el 3,61 milliót.
A Sony a szerény eladások ellenére sem gondolkodik árcsökkentésben, a cég képviselője az Eurogamernek adott interjújában azt mondta, ez még túl korai lenne (a konzol két verziója 249, illetve 299 dollárért kapható). Elemzők a gyér, és drága játékkínálatot tartják a Vita legkomolyabb problémájának, és azt, hogy az okostelefonok és tabletek a hatalmas kínálatukkal és alacsonyabb áraikkal egyszerűen elszívják a levegőt a Vita elől. A Sony az ősszel megjelenő játékaitól, elsősorban a Little Big Planettől és a Call of Duty Black Opstól várja a Vita feltámadását.