További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A Microsoft múlt héten mutatta be új logóját a bostoni Microsoft Store megnyitóján. A cég 25 év óta először nyúl hozzá a jellegzetes emblémához, hogy ezzel is hangsúlyozza, a Windows 8-cal új korszak kezdődik a vállalat és felhasználói életében.
Az új logó meglehetősen vegyes fogadtatásban részesült az egyszeri felhasználók, és a profi designerek között egyaránt, akadnak, akik dicsérik a letisztultsága miatt, mások szerint unalmas és fantáziátlan, megint mások arra hívják fel a figyelmet, hogy elég ciki, hogy a színes négyzetekből álló embléma 45 fokos elforgatásával az Apple bootcamp-logóját kapjuk, és hasonlóképpen nagyon hasonlít a veszélyes anyagokra figyelmeztető nemzetközi piktogramra is.
Jeff Hansen, a Microsoft márkaépítéssel foglalkozó igazgatója a Seattle Timesnak azt mondta, az új logó üzenete az egyszerűség és a barátságosság, és fontos volt a váltás, mert a nyolcvanas évekből maradt régi cégér a világuralomra törést és az agressziót sugározta magából. Hansen azt is elárulta, hogy a logót a Microsoft saját alkalmazottai készítették, fél éven keresztül lehetett pályázni grafikákkal. Ha külső designer céget kérnek fel az arculatváltás megtervezésére, az nagyjából félmillió dollárba került volna.
Hansen a félmillióval alaposan alábecsülheti egy logócsere valós költségeit, sugallja a Stocklogos összeállítása a világ leghíresebb logóiról, illetve azok árairól. A legdrágább a lista szerint a BP fehér-sárga-zöld virágszerű logója, amiért a cég 2008-ban 211 millió dollárt fizetett. Ez egy nagyobb márkanévváltás része volt, ahol az akkoriban British Petrolként ismert, de hivatalosan BP Amoco néven futó olajipari óriás arculatának felújítása volt a cél. Az Accenture 100 milliót fizetett a logójáért, a Pepsi egymilliót, a londoni olimpia emblémája pedig 625 ezer dollárba került. A BBC jellegzetes, fekete négyzetekbe írt betűit 1,8 millióért találták ki 1997-ben.
A lista végén a legolcsóbb logók között is találunk világhírű emblémákat, mint például a Nike-é, amiért mindössze 35 dollárt fizetett a cég 1975-ben (később a tervező Carolyn Davidson kapott még 500 Nike-részvényt, ami ma bő 600 ezer dollárt ér). A legolcsóbban a Google, illetve a Coca-Cola úszta meg, a Microsofthoz hasonlóan ingyen. A Google színes betűit az alapító Sergey Brin rajzolta meg, a kólásüvegeken látható cikornyás felirat pedig a kólagyárat alapító John Pemberton könyvelőjének, Frank Mason Robinsonnak a kézírása 1885-ből.