![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
![dezeen London-Britannia-Airport-by-Gensler 2a](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/330/3309/33098/3309866_38f4422bd1c688b36c8bc9bf4c62995e_wm.jpg)
A brit kormány azt tervezi, hogy Londontól keletre építi fel a fővárost kiszolgáló új London Britannia Repteret. Néhány építészmérnök azonban olyan nagyszabású tervekkel állt elő, amelyek alapján a város határain belül is fel lehetne húzni a leszállópályákat. Erre nagyszerű lehetőséget adna a Temze folyó torkolata.
A Gensler tervezőiroda olyan repteret képzelt el, amely a vízen lebeg. A szakértők szerint a London Britanniának minimális hatása lenne a környezetre, energiaellátását vízi turbinák biztosítanák. Négy leszállópálya lenne a folyóágyhoz rögzítve, de azokat el lehetne vontatni egy kikötőbe a karbantartás idejére, vagy ha bővíteni kell a leszállópályák számát. A reptér eleve egy hajógyárban készülne el, és csak a munka végeztével húznák a helyére.
A terv legizgalmasabb része a szárazföldi összeköttetéseket részletezi. A Gensler mérnökei víz alatti csatornákkal kötnék össze a repteret London központjával és a nagy sebességű vasúti hálózattal. Az még nem derült ki, hogy miként tudnának rögzített bejáratot építeni egy olyan lebegő platformhoz, amely a vízállás változása miatt feltehetően el-elmozdul a helyéről.
![dezeen London-Britannia-Airport-by-Gensler 1 784](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/330/3309/33098/3309868_b10db960c74bf22d414c5ea12fb63ecf_wm.jpg)
A Gensler egyébként nem a forgalmas Heathrow reptér kiegészítéseként képzelte el a London Britanniát, hanem annak pótlásaként. A Heathrow helyére 300 ezer lakost befogadó ökovárost építene. Persze a terv még csak papíron létezik, a brit kormány pedig egyelőre Londonon kívül tervezi felhúzni az új repteret.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)