Kedden a Google piaci kapitalizációja először haladta meg a Microsoftét, annak ellenére, hogy a redmondi cégnek 50 százalékkal több volt a negyedéves bevétele. A New York Times szerint a Wall Street záráskor a Google részvényeinek árfolyama emelkedett, míg a Microsofté zuhant, ezzel a keresőcég 249,19 milliárd dolláros teljes piaci kapitalizációt tudhat magáénak, szemben a Microsoft 247,44 milliárdjával.
Leszámítva, hogy a negyedév június 30-án ér véget, a Microsoftnak 18,06 milliárd dolláros bevétele volt, majdnem kétszer annyi, mint a Google 12,21 milliárdja. A látszólagos ellentmondást az okozza, hogy a Wall Street minden más előtt a potenciális növekedést tartja a legfontosabbnak, és a Google-ra nézve ezt látja, míg a Microsoftnál stagnálást.
A Times szerint a Wall Street év elejéig nem kedvelte annyira a Google-t, mivel az gyakorlatilag csak a keresési reklámbevételektől függött, és túl sok pénzt költöttek olyan projektekre, amelyek nem lesznek kifizetődőek. A hozzáállás akkor változott meg, amikor a Google megerősödött a képes és mobilos reklámok területén is, ráadásul elkezdte bezárni felesleges projektjeit.
Néhány elemző szerint a Microsoftot alulértékelik, a részvényeik árfolyamának a jelenlegi 30 dolláros átlagár helyett 35 dolláron kellene lennie. A következő pár hónap arról szól majd, hogy a Microsoft milyen nagy dobást tud felmutatni, amellyel hosszú távon erősítheti értékét a Google-lal szemben. Amennyiben a bejön a cégnek a Windows 8, a nyolcas táblagépek, és a Windows 8 Phone, erős növekedésnek indulhatnak.