Havi ötmilliót keres egy átlagos YouTube-sztár
Nagyot lehet szakítani egy népszerű és gyakran frissülő Youtube-csatornával, és sokan élnek is ezzel a lehetőséggel - derül ki az Openslate Studios felméréséből, ami az ezer legnépszerűbb csatorna forgalmát és témáit elemezte. Érdekes módon az ezer legnépszerűbb közé csak 23 jutott be a YouTube által is támogatott száz, profi tartalmat kínáló csatorna közül - ennek ellenére a Google nemrég bejelentette, hogy újabb 200 millió dolláros befektetéssel próbál népszerű művészeket és sztárokat rábírni, hogy eredeti tartalmat nyújtó saját csatornát indítsanak a videómegosztón.
A legnépszerűbb ezer egy hónap alatt összesen 30 ezer új videót tesz fel a YouTube-ra, 4100 óra terjedelemben, 462 millió előfizetőjük van, és a videóik havi 11,3 milliárd megtekintést érnek el összesen. A leggyakoribb téma a népszerű csatornák között a zene, a videojáték, és a humor: a top1000 negyede, ötöde, illetve hatoda kerül ki ebből a három stílusból, összesen közel a 60 százalékát adják a legsikeresebb ezernek. Meglepő módon kicsi viszont a sport, az utazás és az autós témák súlya, mindössze 18, 4, illetve 1 jutott be a legjobb ezerbe ezekből.
A népszerű csatornákon megjelenő tartalom óriási visszhangot ver a közösségi médiában, a top1000 egy hónap alatt 25 millió kommentet, 7,5 millió kedvencnek jelölést és 55 millió értékelést generál magán a YouTube-on, a Facebookra továbbgyűrűzve pedig 2,5 milliárd lájkot, illetve a Twitteren 624 millió hivatkozást. Az Opensalte összemérte egy átlagos YouTube top1000-es csatorna, és egy népszerű tévéműsor (a Breaking Bad című sorozat) fogadtatását is a közösségi térben: facebookos lájkokban és beszédtémaként a tévéműsor vezet nem sokkal, Twitteren messze a YouTube-csatorna.
A legnépszerűbb csatornák mind YouTube-partnerek is egyben, ami azt jelenti, hogy a videók mellett megjelenő hirdetések bevételéből jutalékot fizet a tartalom előállítójának a YouTube. A top1000 csatorna átlagosan havi 23 ezer dollárt, vagyis ötmillió forintot keres ezzel - és az esetleges szponzori szerződések, termékelhelyezéses reklámok csak ezen felül jönnek számításba. Ehhez csupán 4-500 ezer feliratkozó kell a csatornánkra, és a felkerülő videóknak havi 10-12 millió megtekintést kell elérni.