Minden idők legdrágább reklámkapmányával indul a Windows 8
Az első tévéreklám adásba kerülésével elkezdődött a Windows 8 felvezető marketingkampánya, és várhatóan az október végi megjelenésig a csapból is ez fog folyni, legalábbis Amerikában. A hírek szerint a Microsoft 1,5 milliárd dollárt áldoz az új operációs rendszer beharangozására, ami így a történelem legnagyobb marketingköltséggel bevezetett terméke lesz. Összehasonlításként a Windows 95, a maga idejében gigászinak számító reklámhadjárata 200 millió dolláros volt, a Kinect és a Windows Phone 7 pedig félmilliárd dollárt kapott a bevezetésekor. Hirdetés szakértők szerint idén legfeljebb az amerikai elnökválasztás körüli marketinges kampány lesz a Microsoftéhoz mérhető.
Az óriási reklámköltésre alighanem szükség is van, hiszen a Windows 8 az operációs rendszer történetében gyökeres változásokat hoz. A tabletekre, és a pécé utáni világra való átállás is fontos, ám az átlagfelhasználó számára még jelentősebb, hogy a felhasználói felület a Windows 95 óta nem változott ilyen nagyot. A reklámkampány fő célja őket meggyőzni arról, hogy ez a változás jó irányba történik, és érdemes kipróbálni az új rendszer, akkor is, ha a Windows 7-tel esetleg teljes mértékben elégedett az egyszeri felhasználó. A kampány célja az is, hogy a vásárlók fejéből kiverje az Apple által ügyesen elültetett gondolatot, miszerint táblagép egyenlő iPad.
Az első reklámspot központi eleme az űrhajók indítására emlékeztető visszaszámlálás, ami megáll nyolcnál, és onnantól az új Windows verziószámát ismételgeti az Eagles of death metal Only want you című számára. A nyers, kicsit garázsbandára emlékeztető rockos hangzás éles kontrasztban áll az Apple jellemzően lágy, már-már szirupos reklámzenéivel, valószínűleg az egész kampányt erre a hangulatra akarja majd építeni a Microsoft, azt hangsúlyozva, hogy a Windows 8 valami nagyon fiatalos, friss, radikálisan új, lázadó termék. A dalszöveg egyébként elég magas labdát ad a Microsoft-elleneseknek azzal a sorral, hogy "Cuz watching you suffer feels much better to me", ami nagyjából annyit tesz, hogy jobban érzem magam attól, ha szenvedni látlak.