Az Internet Explorer már nem annyira gáz
Az év legviccesebb és talán legjobb informatikai témájú reklámjával állt elő a Microsoft a Windows 8 és a Surface milliárd dolláros marketingkampánya mellett. Az önironikus filmecske főszereplője egy tipikus gyűlölködő troll, aki minden lehetséges fórumon az Explorert gyalázza, és láthatóan borzasztóan idegesítik az elismerő vélemények a Microsoft böngészőjéről. Az egyre-másra érkező pozitív hírekre egyre vadabb anyázással reagál, még az sem hatja meg, amikor a film fiktív vizekre evezve azt közli, hogy az Explorer implementálta a HTML6 szabványt és árva kiscicákat fogad örökbe.
Végül a troll is megroppan, amikor kiderül, hogy a böngésző új karaoke-szabványt hoz, és a szokásos „IE sucks” mantrája mögé odakerül, hogy „...less”, vagyis a legmegátalkodottabb gyűlölködő is bevallja, hogy az Explorer már kevésbé szar.
A reklámnak a példás önirónia és a trollok kifigurázása mellett némi valóságalapja is van: az Internet Explorer sokáig komoly lemaradásban volt technikailag és biztonságilag a konkurens böngészők mögött. A cég hivatalos kommunikációja azonban erről tudomást sem véve hirdette, hogy az Explorer a legjobb és leggyorsabb, olykor saját teszteket fabrikálva ennek alátámasztására. A böngésző továbbra is a legnépszerűbb a világon a netezők körében, de a piaci részesedése egyre fogy, Magyarországon például már a Firefox és a Chrome is megelőzte.
A reklám fogadtatása szokatlanul pozitív volt, egy nap alatt több mint félmillióan nézték meg a YouTube-on, és sok kommentelő írta, hogy magára ismert a film főszereplőjében. Ők persze rendszeresen hozzáteszik azt is, hogy a reklám ugyan jó, de az Internet Explorer továbbra is szar.