A Gangnam style-t nézte a világ 2012-ben
A Google közzétette a 2012-es év legnépszerűbb online videóinak toplistáját a legnagyobb videómegosztó, a YouTube statisztikái alapján. A YouTube idén elérte a havi négymilliárd videóindítást, az oldalra percenként átlagban három napnyi új videó kerül fel. A toplista összeállításakor nem egyszerűen a megtekintések száma alapján rakták sorba a legnépszerűbbeket, számítottak a megosztások, értékelések, válaszvideók és remixek is. Az egyszerű nézettségi rangsor helyett így inkább azt mutatja meg a lista, hogy melyek voltak 2012 legnagyobb hatású netes videói.
Az első helyezett csak annak jelenthet meglepetést, aki az elmúlt hónapokat egy barlang mélyén elvonulva, esetleg kómában töltötte: a koreai popsztár Psy és a Gangnam style meghódította a világot és az év slágere lett, egymilliárd felé közelít a videó youtube-os megtekintésszámlálója. A második helyen a Gotye Somebody I used to know-jának egy feldolgozása jött be, a harmadikra pedig egy fél órás dokumentumfilm Konyról, az ugandai hadúrról és gyerekkatonáiról. A top10-ben feltűnik még a nyár legnagyobb slágere, a Call me maybe (pontosabban ebből is egy feldolgozás Justin Bieberrel és Selena Gomezzel), a TNT tévécsatorna zseniális reklámja, és az Epic Rap Battles of History websorozat egyik legviccesebb darabja, ahol Barack Obama és Mitt Romney gyalázza egymást klasszikus rapperstílusban. Nem maradhatott ki a listáról Felix Baumgartner sztratoszféraugrása sem, a bizarr vonalat pedig a dubstepre hegedülő Lindsey Stirling, és a lányát online videóban fegyelmező szigorú amerikai apa képviseli.
A Youtube népszerűségére jellemző, hogy a toplistát illusztráló, az év videóiból összeállított remixet 12 óra alatt (aminek nagy része ráadásul Amerikában éjszaka volt) közel 2,5 millióan nézték meg.