A Kindle Fire a karácsony nyertese
A Kindle Fire, az iPhone 5 és a Samsung Galaxy S3 a karácsony nagy nyertesei a tabletek és okostelefonok körében a Chitika mobilos hirdetéskiszolgáló rendszer statisztikái szerint. A cég hálózata adatforgalmában mérte meg az egyes készülékek részesedését a karácsony előtti és utáni napon. Elemzésükben azzal a feltételezéssel éltek, hogy amelyik típusoknál karácsony után amelkedett a teljes adatforgalomból az adott modellre eső rész, az a készülék az átlagnál több helyen volt ajándék a fa alatt, amelyeknél csökkent, az pedig nem volt túl népszerű ajándék.
Az adatok az okostelefonoknál a két legnépszerűbb készülék, az iPhone 5, és a Galaxy S3 fölényének további növekedését mutatták, az Apple 1,11, a Samsung kereken 1 százalékot növelt az ünnepek alatt az adatforgalmi részesedésén. A Samsung Galaxy Note és a Google Nexus 4 mutatott még jelentős növekedést a karácsony alatt. A friss, ünnepek utáni statisztikák szerint az iPhone továbbra is a legnépszerűbb készülék, 8 százalék feletti részesedéssel a teljes mobilos adatforgalomból, a Galaxy S3 4,3-mal jön a második helyen, a Note most került 1 százalék fölé.
A tabletek adatforgalmában sokkal meglepőbb tanulság mutatkozott. A toronymagas piacvezető iPad-család a karácsony napjai alatt 7 százalékot bukott, a Kindle Fire pedig az összes mobilkészülék között a legnagyobb, 3,03 százalékos emelkedést mutatott be, csaknem a duplájára emelve az adatforgalomból kivett részét. A Samsung Galaxy tabletjei 1,3, a Google Nexus 7 és 10 együtt 0,92 százalékot nőtt karácsonykor, a Microsoft a Surface-szel csak 0,17-et, és továbbra is fél százalék alatt van az adatforgalomból kivett része. Az iPad egyébként a csökkenéssel együtt is nyomasztóan uralja a tabletes adatforgalmat, aminek a 78 százaléka az Apple táblagépeiről származik. A Kindle Fire 7,5, a Google Nexus csak 2 százalékot tud felmutatni.