Hatszázezer brit megunta a Facebookot
Eddig legnagyobb veszteségét könyvelte a Facebook az egyik fontos piacán, Nagy-Britanniában. A közösségi portált monitorozó SocialBakers nevű vállalat statisztikái azt mutatják, hogy tavaly decemberben több mint hatszázezerrel csökkent a közösségi oldalt meglátogató britek száma.
A piackutató vállalat szakértői szerint a Facebook adatvédelmi irányelveivel kapcsolatos bizonytalanságnak is szerepe lehetett a felhasználói létszám csökkenésében.
A Facebook sajtósai gyorsan reagáltak, és azt nyilatkozták, hogy hirdetőknek szánt eszközeikből kinyert az adatok nem teljesen pontosak. A píárosok szerint ez alapján képtelenség nyomon követni a portál növekedését, és ők elégedettek azzal, hogy bármelyik adott napon az aktív felhasználók több mint fele belép a portálra.
Nagy-Britannia hatodik a világranglistán az aktív Facebook-felhasználók száma alapján, és a SocialBakers mérése szerint decemberben 33 millió egyedi brit látogatója volt az oldalnak.