A decemberi mobileladási adatok azt mutatják, hogy az Egyesült Államokban az LG a második helyre ugrott az okostelefonok piacán, megelőzve ezzel az Apple-t. A sikert a dél-koreai cég az Optimus G sikeres karácsonyi szezonjával érte el, egymillió darabot sikerült eladni az októberi indulás óta. A hongkongi Counterpoint Research adatai szerint ezzel az LG kiütötte a második helyről az Apple-t, amely így a harmadik helyre szorult vissza.
Az LG piaci részesedése az okostelefonok piacán 13 százalék lett a decemberi eladási adatok alapján, az Apple 12 százalékra esett vissza. A Samsung első helyét egyelőre semmi nem fenyegeti, a cég magasan vezet 33 százalékos piaci részesedéssel. A negyedik és ötödik helyre a HTC és a Motorola ért be 9 és 8 százalékos részesedéssel.
Az LG szóvivője azzal magyarázta a sikert, hogy az utóbbi időben a kiterjedt marketingkampánynak köszönhetően jelentősen nőtt az LG-mobilok népszerűsége az észak-amerikai piacon. Az LG 2011-ben jelentősen visszaesett az amerikai piacon, ekkoriban jelent meg az iPhone S4 és a cég nem tudott versenyezni ellene. Nem teljesen egyértelmű ugyanakkor, hogy csupán az Optimus G népszerűségének köszönhető-e a mostani siker, vagy ide számolják a Nexus 4 eladási adatait is, hiszen a Google-mobilt is az LG gyártja. Ha ez a helyzet, akkor a kutatás félrevezető lehet, hiszen a Nexus 4 nem LG márkanéven fut, nem erősíti a márkához való tartozást. Az LG szerdán teszi közzé utolsó negyedéves jelentését, ez tisztázza majd a helyzetet.