Fizetős csatornákat indít a Youtube
Az AdAge értesülései szerint a Google arra készül, hogy a YouTube-on fizetős csatornákat indítson, illetve fizetőssé tegye egyes, jelenleg ingyenes tartalmak elérését. A koncertek, sportesemények, konferenciák élő közvetítései mellett népszerű YouTube-os csatornák websorozatairól lenne még szó, hogy a tévés modellhez hasonlóan az előfizetési díjért cserébe eltűnnek-e a reklámok a prémium csatornákról, arról egyelőre nincs információ. A bevételt 45-55 arányban osztaná el a cég saját maga, és a tartalom előállítója között.
A kiszivárgott hírek szerint a havi előfizetési díj 1 és 5 dollár között lenne az ilyen csatornákra, és első menetben 25 előfizetéses csatornával indítana a videómegosztó. Összehasonlításképpen a nagy online videokölcsönzők, mint a Netflix vagy a Hulu, havi 8 dollárért kínálnak hozzáférést százezres nagyságrendű filmhez és tévésorozathoz. A YouTube is kínál egy ideje fizetős tartalmakat, de ezeket egyenként lehet megvenni, nem csatornánként előfizetni rájuk.
A profi és exkluzív, előfizetési díjért is kínálható tartalmak termelésére a Google tavaly 200 millió dolláros alapot hozott létre, amiből hollywoodi profikat, illetve lelkes, és a videómegosztón már sikeres amatőröket támogatott a videóik gyártásában (igaz, a hírek szerint novemberben az ilyen szerződések több mint felét felbontották).
A legsikeresebb YouTube-csatornák ma milliós nagyságrendű előfizetővel (ez ebben az esetben természetesen ingyenes feliratkozót jelent) rendelkeznek, és a rendszeresen jelentkező websorozatok epizódjait több tízmillióan nézik meg hetente. Ez a szám egy nagyságrendben van a legnézettebb tévés sorozatok premierkori amerikai nézettségével.
A YouTube illetékesei jó ide beszélnek már az előfizetéses modellel való kísérletezésről, bár általában nagyon óvatosan fogalmaznak, és azt mondják, a különféle tartalomtípusokhoz megpróbálják megtalálni az optimális finanszírozási megoldást, és ez nem minden esetben a reklám. A tavalyi All Things Digital konferencián Salar Kamangar, a YouTube egytik vezetője egyenesen arról beszélt, hogy egy sor másod- és harmadvonalbeli kábeltévés csatornának a tartalmaik online terjesztése (ami alatt nyilván a YouTube-bal való együttműködést értette) a túlélés záloga a konkurenciaharcban.