Túl gyengék az új játékkonzolok
Bármilyen játékkonzol is jelenik meg 2013-ban, 2014-ben vagy 2015-ben, esélye sincs, hogy a pécéket meg tudja verni teljesítményben, mondta el az Eurogamernek adott interjújában Cevat Yerli, a világhírű Crytek játékfejlesztő stúdió vezetője. A Crytek néhány éve a Far Cry című játékkal, majd a lassan trilógiává dagadó Crysis-sorozattal szerzett magának hírnevet, az összes játéákuk arról ismert, hogy grafikában és technikailag rendszeresen nagyon megverik a konkurenciát, viszont a játékaik élvezhető futtatásához igen erős számítógépet követelnek meg a játékostól. Az első néhány pécés siker után a cég konzolokra is elkezdett dolgozni, jelenleg is fejlesztenek Playstation 4-re, és a Microsoft következő, egyelőre be nem jelentett Xbox gépére, ám a kemény titoktartási szerződések szerint Yerli semmi konkrétat nem mondhatott ezek teljesítményéről.
Az elmúlt években nyilvánvalóvá vált, hogy a pécés hardver fejlődése, és ezzel párhuzamosan az árak csökkenése is túl gyors ütemű ahhoz, hogy az 5-6 évente új generációval jelentkező konzolok tartani tudják a lépést. Egy 2-3000 dolláros csúcspécével képtelen konkurálni a Sony és a Microsoft, akármilyen veszteséget is vállal be a konzolok árában, mondta el Yerli az interjúban. Azt is említette, hogy az elmúlt két évben gyökeresen átalakult a videojátékok világa, ma a játékokra már szolgáltatásként kell tekinteni, és állandó fejlesztést, háttértámogatást adni hozzájuk.
A cég jelenleg az alapban ingyenes, mikrotranzakciós modellel működő Warface című akciójátékon dolgozik, ami már a végső tesztelés fázisában van. A Crytek néhány éve Budapesten is nyitott egy stúdiót.