Márciusban megújul a Facebook

2013.03.02. 12:36

Gyere, és nézd meg az új üzenőfalat - ezzel a felszólítással küldött szét az amerikai médiának egy meghívót a Facebook egy március 7-i sajtóeseményre a cég szilícium-völgy főhadiszállására. A legutóbbi ilyen sajtótájékoztató alkalmával a nagy visszhangot vert facebookos keresőt, a Graph Search-öt mutatták be, valószínűleg most is hasonlóan fontos változások jönnek a közösségi oldalon.

Az utóbbi években a profiloldalak újultak meg leglátványosabban a Facebookon a Timeline funkció megjelenésével (a pletykák szerint ez is megújul hamarosan), de maga a hírfolyam, amit az ember bejelentkezés után lát, már jó ideje nagyjából érintetlen. Iparági tippek szerint az új üzenőfal megtervezésekor a fő cél az lehetett, hogy az látványosabb, képes, videós tartalomban gazdagabb legyen, másodsorban pedig több, vagy jobban pozicionált reklámot lehessen elhelyezni rajta. Az is fontos szempont lehet, hogy egységesítsék a weben elérhető verzió és az okostelefonokon, illetve tableteken futó Facebook-alkalmazások kinézetét.

Azt rebesgetik, hogy a népszerű hírolvasó iPad-alkalmazás, a Flipboard szolgált fő ihletforrásként a designerek számára az új facebookos üzenőfal megtervezésekor. A Flipboardban újságszerűen lapozgathatunk a különféle csatornákba gyűjtött tartalmak között, kicsit a Windows 8 csempés kezelőfelületére emlékeztető módon. januárban egyébként már kiszivárgott egy hír a Facebook mobilos verziójára váró radikális áttervezésről és új grafikus arculatról, elképzelhető, hogy a mostani változás ennek a további lépése lesz.

Bár nem valószínű, hogy a sajtótájékoztató témája konkrétan kapcsolódna a Facebook frissen bejelentett bevásárlásához, a Microsoft Atlas hirdetési platformjának megvételéhez, de az esemény jó alkalom lesz arra, hogy Mark Zuckerberg elmondja, pontosan mihez is fog kezdeni a közösségi oldal az Altasszal. A technológiára könnyen lehetne önálló, Facebookon kívüli hirdetési platformot építeni, amivel a cég előtt óriási piac nyílna meg, ahol ráadásul fel tudná használni az egymilliárd felhasználójáról gyűjtött személyes adatokat is.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM