Gyászosan alakulnak a Surface eladási statisztikái a Bloomberg jelentése szerint. A tavaly októberben megjelent, és óriási, több százmillió dolláros marketinghadjárattal megtámogatott tablet eladásai fél év alatt a másfél milliót sem érték el. A Microsoft nem ad ki hivatalos adatokat az eladási eredményekről, a gazdasági lap így belső céges forrásokra hagyatkozva becsülte meg azokat. Eszerint a Surface RT modellből nagyjából egymillió fogyott, a januárban debütált Surface Pro verzióból pedig 400 ezer. A cég első menetben 3 milliót gyártatott le a táblagépekből, vagyis a kezdőkészlet több mint a fele még fél év múlva is a nyakán van.
Az Apple iPad-családja eközben csak a tavalyi karácsonyi negyedévben 23 milliós eladást produkált. A tabletpiac robbanásszerűen növekszik, idén a teljes piacon 191 millió eladott táblagépet várnak, 2017-re pedig már 350 millió az előrejelzés. Bár nem túl fair a toronymagas piacvezetővel való összehasonlítás, de ezek a számok annyit biztosan jól megmutatnak, hogy az embereket maguk a táblagépek nagyon is érdeklik, csak a Windowst futtatókkal nem barátkoztak meg. A Surface megjelenésekor elemzők december végéig 2 milliós eladás jeleztek előre, aminek a felét sem sikerült produkálnia a tabletnek tavaly. Ennek oka az is lehet, hogy csak december közepén, néhány nappal karácsony előtt jelent meg a tablet a nagy elektronikai bolthálózatokban, előtte másfél hónapig kizárólag a Microsoft weboldalán és a cég saját boltjaiban lehetett hozzájutni.
Miköüzben a Surface bukdácsol, a Microsoft 60 millió Windows 8 licencet adott el - fontos azonban megjegyezni, hogy ennek nagy részét a viszonteledók által megvett, pécékre előre telepített példányok adják, amelyek nem feltétlenül számítanak végfelhasználóhoz eljutott, megvásárolt darabnak. A nagy hardvergyártók közben kórusban szidják a Windows 8-at, a Samsung egyik vezetője egészen addig ment, hogy a katasztrofális Windows Vistához hasonlította az új operációs rendszert.