Szabina
2 °C
15 °C

Egymilliárdan nézik a YouTube-ot

2013.03.21. 18:44

A YouTube a hivatalos blogján jelentette be, hogy fontos mérföldkövet lépett át a videómegosztó nézettsége: az oldal elérte a havi egymilliárd egyedi látogatót. A jelentés kiemeli azt is, hogy a világ száz legnagyobb hirdetőjének számító cégből mind a száz futtat hivatalos kampányokat. Ha a YouTube tévécsatorna lenne, toronymagasan a világ legnagyobbjának számítana, az egymilliárdos nézettség ugyanis nagyjából a tízszerese a legnézettebb amerikai tévés esemény, a Super Bowl nézőseregének. Sőt, a YouTube-nézők országként is óriásiak lennének, Kína és India mögött a harmadik legnépesebb a világon. Becslések szerint minden második internetező a világon néz YouTube-ot, legalább havi rendszerességgel.

A részletes adatok azt mutatják, hogy a YouTube látogatottsága sokkal inkább a tévékéhez hasonlít, mint a világ weboldalainak többségéhez, amiket jellemzően nap közben néznek-olvasnak. A videómegosztónál ezzel szemben este 7 és 9 között (hétvégéken gyakorlatilag egész délután) van a csúcsidő. Érdekes megfigyelni, hogy az okostelefonos és a számítógépes látogatások görbéje másként alakul, mobilon a kora reggeli órák (nagyjából reggel 4 és 8 között) sokkal nagyobb súlyt képviselnek, mint asztali gépen, viszont az esti csúcsidő sokkal kevésbé markánsan jelenik meg.

Érdekes összehasonlításra ad okot, hogy a Facebook is néhány hónapja jelentette be az egymilliárdos határ átlépését a regisztrált felhasználók számában. A két oldal nagyjából ugyanakkor indult (a YouTube kicsit később, az alapító Steve Chen pár hónapot dolgozott is a közösségi oldalnál, mielőtt kilépett, hogy videómegosztót kezdjen építeni), a maguk területén ugyanúgy egyeduralkodónak számítanak, a YouTube éves bevétele nagyjából 3,5, a Facebooké 5 milliárd dollár. A Facebook jelenleg a tőzsdei adatok alapján 60 milliárd dollárt ér, a YouTube viszont a Google része, így még csak becslések sincsenek arról, hogy mekkora lehet az értéke. Az biztos, hogy jóval nagyobb, mint az az 1,6 milliárd, amennyiért a Google megvette 2006-ban.