A robotikával foglalkozó Masahiro Mori professzor 1970-ben megalkotta az uncanny valley (magyarul nagyjából "hátborzongató völgy") kifejezést arra a hipotézisre, hogy amint egyre inkább emberszerűbbek lesznek a robotok, úgy nő velük szemben a rokonszenvünk – de egy ponton túl, amikor már nagyon emberszerűek, egyszer csak bizarrnak, hátborzongatónak látjuk őket. Erre nagyon jó példa Angelina Jolie digitális másolata a Beowulfban.
A hátborzongató völgyből nagyon nehéz a túloldalon kimászni, vagyis olyan animált arcot létrehozni, amelyet nehéz megkülönböztetni a valódi emberi arctól, és nem furcsa vagy idegenszerű. Az Nvidia azonban bebizonyította, hogy ez lehetséges, mégpedig a Titan grafikus kártyáján futtatott Face Works eszköz segítségével.
Az évente megtartott GPU Technology Conference rendezvényen bemutatott technika újdonsága az, hogy a speciális stúdiókban filmre vett és digitalizált arckifejezések adathalmazát nagyon kis méretbe tudja betömöríteni. Ezekben a stúdiókban az ember belép egy gömbbe, ami körbe van rakva kamerákkal, és minden irányból felveszik az arckifejezéseit. Ez körülbelül 32 gigabájtnyi digitális tartalmat generál, és ezekből az adatokból az ember szinte mindegyik arckifejezése reprodukálható.
Az Nvidia Face Works ezt a gigantikus adathalmazt 400 megabájtra tömöríti össze. A modell arcképének minden egyes pixelét 8000 utasítás írja le, és brutális számítási teljesítmény kell ahhoz, hogy a digitális modell életre keljen. Érdemes megfigyelni a videón, hogy átüt a fény a Digital Ira nevű modell fülein, mert éppen ez az, amitől élethűbbek lesznek a digitális modellek. Az emberi bőr ugyanis nem egyszerűen visszaveri a fényt – az behatol a bőrbe, ott szétszóródik, és több irányban verődik vissza.