Béla
8 °C
15 °C

A UPC lenyomta az Invitelt

2013.03.22. 15:18

Még mindig toronymagasan vezet a Magyar Telekom a vezetékes telefonszolgáltatás zsugorodó piacán, de a második helyért dúló küzdelemben a UPC a rivális Invitel nyakára hágott. Sokat elárul a magyar lakosság preferenciáiról, hogy egy kábelszolgáltató ilyen sikert tudott elérni a vezetékes telefonszolgáltatás piacán. Az UPC fő terméke ugyanis a kábeltévé, és a telefon, illetve internetetelérés ezt inkább csak kiegészíti. Persze a társaság nem mostanában kezdte el az újabb piacok meghódítását: 2004 óta nyújt telefonszolgáltatást.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság becslése szerint a Magyar Telekom piaci részesedése 58,4 százalék, második helyen a UPC áll 13,2 százalékkal, harmadik az Invitel 13,0 százalékkal. Őket a Digi követi 9,0 százalékkal, a maradékon több tucat kis szolgáltató osztozik.

A UPC tavaly még a második volt a rangsorban, decemberben 12,9 százalék volt a piaci részesedése, az Invitelé pedig 13 százalék. Januárban a két szolgáltató fej-fej mellett állt, egyaránt 13 százalékos részesedéssel. A Magyar Telekom piaci részesedése a decemberi 58,9 százalékról januárra 58,6 százalékra mérséklődött a vezetékes szolgáltatásban.

Folyamatos zuhanás

Az NMHH gyorsjelentése szerint a hagyományos vezetékestelefon-vonalak száma februárban 1,887 millióra csökkent a januári 1,903 millióról. Eközben a kábeltelevíziós hálózaton működő hangcsatornák száma 620 ezerre nőtt az előző havi 611 ezerről, míg az IP-alapú hangcsatornák száma 460 ezerre emelkedett 452 ezerről. Az összes hangcsatorna becsült száma 3,025 millió volt 2013. február végén.

Az előfizetők hagyományos telefonvonalon 307 millió, IP-alapon pedig 124 millió percnyi hívást kezdeményeztek. A vizsgált hónapban az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 145,4 perc volt.

A hagyományos telefonvonalon kiépített szélessávú netszolgáltatásra (főleg adsl) 768 ezren fizettek elő, a kábeltévés internetre 891 ezren. Optikai szálon nyújtott szolgáltatást már 328 ezren használtak a hónap végén. 2013 februárjában körülbelül  2,192 millió szélessávú netező volt.

A szélessávú internet piacán a Magyar Telekom a piacvezető 35 százalékkal, a UPC második 21,9 százalékkal, harmadik a Digi 13,7 százalékos részesedéssel. Ezt követi több száz kisebb szolgáltató együttes részesedése, amely 11,6 százalékot tesz ki, majd az Invitel következik 9,7 százalékkal.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!