Szilárda
-4 °C
2 °C

Egymilliárdot fizetne egy appért a Google

2013.04.09. 08:59

A Goolge az sms-hez hasonló, de ingyenes üzenetek küldözgetésére specializált Whatsapp okostelefonos alkalmazás, illetve a mögötte álló cég, a Whatsapp Inc. felvásárlásával próbálkozik, tudta meg a Digital Trends belső céges forrásokból. Az ár csillagászati: egymilliárd dollárról szólnak a pletykák. Szakértők szerint ez nem irreális elképzelés, tekintve hogy tavaly az Instagram is nagyjából ennyiért kelt el, és a 2013-as év eddig az sms-ezést kiváltó üzenetküldő alkalmazások évének tűnik. Ráadásul a Whatsappra a hírek szerint a Facebook is hajt, és a két óriáscég közti licitálás alaposan felsrófolhatja az árat.

A Whatsapp 2009-ben indult, és 2011-ben lett igazán népszerű, akkor a rendszeren sűrűbb napokon már napi egymilliárd üzenet áramlott keresztül. A legutóbbi adatok szerint már napi tízmilliárd az átlag, az eddigi rekordnap a tavalyi szilveszter volt, akkor 18 milliárd sms-t küldtek a felhasználók a Whatsappon. Az alkalmazás 89 eurócentbe (Amerikában ugyanennyi dollárcentbe) kerül, de maga az üzenetküldés már ingyenes vele, a hirdetésektől mentes verzióért további évi egy eurós vagy dolláros előfizetési díjat kell letenni. Létezik az összes fontosabb okostelefonos platformon iOS-tól Androidig, Windows Phone-tól Blackberryig, de még Symbianon fut. A cég szerint jelenleg több mint száz országban a Whatsapp a legnépszerűbb fizetős okostelefonos alkalmazás. Felmérések szerint az Apple iMessage szolgáltatása mellett ez a program a legfontosabb tényező abban, hogy az sms-forgalom néhány országban elkezdett csökkenő trendet mutatni.

Bár a Google nem kommentálta a felvásárlási tárgyalások hírét, szakértők szerint logikus lépés lenne a cégtől, annál is inkább, mert magas pozíciójú Google-alkalmazottak maguk is elismerték, hogy az üzenetküldő programoké egy olyan terület, ahol Gtalk ide vagy oda, a cég kifejezetten gyengén teljesít. A cégnek azért is égető szüksége lenne egy ilyen szolgáltatásra, mert a már említett Apple és iMessage mellett a Microsoft a Skype felvásárlásával, a Facebook pedig a nemrég bejelentett Home alkalmazáscsomaggal már egy-egy erős, illetve annak tűnő versenyző birtokában van ezen a piacon. Az újhullámos sms-küldők pedig kulcsfontosságúak lehetnek a mobilos hirdetési piac megszerzésében.

A WhatsApp egyébként főleg Európában és Latin-Amerikában uralja nyomasztóan a piacot, egyes országokban az okostelefon-tulajok 80 százaléka aktív felhasználó, olyan nagy piacokon is, mint a spanyol, a német vagy a brazil. Az appnak így is erős konkurenciával kell megküzdenie a világ többi részén, tipikusan helyi fejlesztésű programokkal, mint például a LINE, aminek a 134 millió felhasználója túlnyomórészt japán.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!