Újra az Electronic Arts Amerika leggyűlöltebb cége
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A világ legnagyobb fogyasztóvédelmi portálja, a Consumerist idén is megrendezte hagyományos versenyét, amiben Amerika legjobban utált cégét választják meg az olvasói szavazatok alapján. A nem túl hízelgő Golden Poo (Arany Szar) nevű trófeáért egy egyenes kieséses sportversenyhez hasonló módon, hetekig tartó szavazással zajlik a harc, a versenyben induló 32 céget a Consumerist szerkesztői válogatják össze az év olvasói visszajelzései alapján, a sorrendet viszont már a szavazatok döntik el.
Az idei döntőben megismétlődött a tavalyi párosítás, a videojáték-kiadó Electronic Arts a legnagyobb amerikai bankkal, a Bank of Americával került szembe, és elsöprő győzelmet aratott, a szavazatok 78 százalékát learatva. Az elődöntőig jutott a legnagyobb amerikai kábelszolgáltató, a Comcast, illetve az online jegyüzér Ticketmaster. Az élmezőny közelébe se jutottak olyan cégek, mint a Wal-Mart szupermarkethálózat, aminek minden új boltja ellen rendszeres tüntetéseket szerveznek a helyiek, a Carnival hajótársaság, aminek mostanában több luxushajóján is járványok törtek ki, illetve több napig a tengeren kellett hánykolódniuk az utasoknak. Nem is beszélve a techvilág ellentmondásos megítélésű óriáscégeiről, itt rögtön az első fordulóban olyan rangadók zajlottak le, mint az Apple-Microsoft, illetve a Google-Facebook párharc (a Facebook és az Apple bizonyult jobban utáltnak, de rögtön a következő fordulóban kiesett mind a kettő).
Az Electronic Arts már tavaly is megnyerte a versenyt, tavalyelőtt a BP olajcég a mexikói-öbölbeli fúrótorony-katasztrófával, és annak béna kommunikációjával vitte el a leggyűlöltebb cég címét. Az Electronic Arts üzleti stratégiája régóta csípi a játékosok szemét, a cég futószalagon szállítja sikerjátékaiból az új verziókat minden egyes évben, amelyekben általában roppant kevés az újdonság, de a márkanév, és az intenzív reklámkampány rendszeresen kasszasikert csinál belőlük. Emellett a cég licencek felvásárlásával megakadályozza, hogy bármilyen más kiadó épkézláb sportjátékokat dobjon a piacra, hiszen nem használhatják a szövetségek, csapatok, játékosok neveit.
Idén elsősorban a Sim City körüli botrányok fűtötték az EA-ellenes hangulatot a gémerközösségben, illetve a cég utóbbi években bevezetett stratégiája, hogy a játékokhoz pár dollárért letölthető minikiegészítőkkel árasztják el a piacot.