Judit
3 °C
7 °C

Újra az Electronic Arts Amerika leggyűlöltebb cége

2013.04.10. 19:33

A világ legnagyobb fogyasztóvédelmi portálja, a Consumerist idén is megrendezte hagyományos versenyét, amiben Amerika legjobban utált cégét választják meg az olvasói szavazatok alapján. A nem túl hízelgő Golden Poo (Arany Szar) nevű trófeáért egy egyenes kieséses sportversenyhez hasonló módon, hetekig tartó szavazással zajlik a harc, a versenyben induló 32 céget a Consumerist szerkesztői válogatják össze az év olvasói visszajelzései alapján, a sorrendet viszont már a szavazatok döntik el.

Az idei döntőben megismétlődött a tavalyi párosítás, a videojáték-kiadó Electronic Arts a legnagyobb amerikai bankkal, a Bank of Americával került szembe, és elsöprő győzelmet aratott, a szavazatok 78 százalékát learatva. Az elődöntőig jutott a legnagyobb amerikai kábelszolgáltató, a Comcast, illetve az online jegyüzér Ticketmaster. Az élmezőny közelébe se jutottak olyan cégek, mint a Wal-Mart szupermarkethálózat, aminek minden új boltja ellen rendszeres tüntetéseket szerveznek a helyiek, a Carnival hajótársaság, aminek mostanában több luxushajóján is járványok törtek ki, illetve több napig a tengeren kellett hánykolódniuk az utasoknak. Nem is beszélve a techvilág ellentmondásos megítélésű óriáscégeiről, itt rögtön az első fordulóban olyan rangadók zajlottak le, mint az Apple-Microsoft, illetve a Google-Facebook párharc (a Facebook  és az Apple bizonyult jobban utáltnak, de rögtön a következő fordulóban kiesett mind a kettő).

Az Electronic Arts már tavaly is megnyerte a versenyt, tavalyelőtt a BP olajcég a mexikói-öbölbeli fúrótorony-katasztrófával, és annak béna kommunikációjával vitte el a leggyűlöltebb cég címét. Az Electronic Arts üzleti stratégiája régóta csípi a játékosok szemét, a cég futószalagon szállítja sikerjátékaiból az új verziókat minden egyes évben, amelyekben általában roppant kevés az újdonság, de a márkanév, és az intenzív reklámkampány rendszeresen kasszasikert csinál belőlük. Emellett a cég licencek felvásárlásával megakadályozza, hogy bármilyen más kiadó épkézláb sportjátékokat dobjon a piacra, hiszen nem használhatják a szövetségek, csapatok, játékosok neveit.

Idén elsősorban a Sim City körüli botrányok fűtötték az EA-ellenes hangulatot a gémerközösségben, illetve a cég utóbbi években bevezetett stratégiája, hogy a játékokhoz pár dollárért letölthető minikiegészítőkkel árasztják el a piacot.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?