Két perc alatt teltházas lett az Apple konferenciája
Gyakorlatilag azonnal, szó szerint pár perc alatt fogyott el az összes jegy az Apple idei nagy konferenciájára, a WWDC 2013-ra online elővételben. Helyi idő szerint délelőtt tízkor indult el az előrendeléseket felvevő oldal, és tíz óra két perckor már le is cserélték a nyitóképernyőt egy nagy "minden jegy elkelt" feliratra. Pedig nem mondhatni, hogy olcsók lettek volna a jegyek: a június 10 és 14 között, a San Francisco-i Moscone Centerben tartott eseményre 1600 dollár, vagyis 370 ezer forint leszurkolása ellenében lehet belépni.
A WWDC, ahogy a teljes neve (Worldwide Developers Conference) mutatja, elsősorban fejlesztőknek szól, akiknek itt mutatja be az Apple a hamarosan megjelenő új technológiáit. Az első ilyen konferenciát még 1983-ban tartották, és az utóbbi 5-6 évben vált a szélesebb közönség számára is igazán érdekessé az új termékbejelentések miatt - a WWDC-n volt például annak idején az iPhone 4 világpremierje. Az utóbbi években az eseményre 5000 jegyet adtak el, plusz 200 újságíró és meghívott vendég vesz még részt az eseményen, ahol a nagy médiaérdeklődéssel övezett bemutatók és beszédek mellett több mint 100 kisebb-nagyobb kerekasztal-beszélgetésre és előadásra lehet még beülni.
Az idei programról egyelőre csak annyit tudni, hogy itt mutatja majd be az Apple először az iOS7-et, és az OSX 10.9-et, és az összes résztvevő rögtön elérést is kap az operációs rendszerek bétatesztjéhez. Sokan abban reménykednek, hogy ezt az eseményt fogja választani az Apple az idén őszre várt nagy meglepetései bemutatására, amelyekre Tim Cook cégvezér a legutóbbi pénzügyi negyedév eredményeinek közzétételekor is célzott. A pletykák okosóráról és intelligens tévéről szólnak - az viszont több mint pletyka, hogy itt látja majd először a világ az idei év új iPhone- és iPad-modelljeit.
Érdekesség, hogy a Moscone konferenciaközpont ad majd helyszínt május közepén a Google hasonló fejlesztői konferenciájának, az I/O 2013-nak is. Az érdeklődés erre az eseményre is elsöprő volt, de az 50 perc alatt elővételben elfogyott (az Apple-énél olcsóbb, 900 dolláros) jegyek rekordját a WWDC most könnyedén felülmúlta.