A YouTube bepillantást enged a statisztikáiba
A YouTube kísérleti jelleggel elindította a Trends Map szolgáltatását, egyelőre csak Amerikában, de aki kíváncsi, mit néznek az alaszkai tinédzserek vagy a floridai nyugdíjasok a legnagyobb tömegben a videómegosztón, most minden kérdésére választ kap. A Google szerint, ha a teszt sikeres, hamarosan a világ többi részére is kiterjesztik a rendszert.
A statisztika valós idejű adatokra támaszkodik, és interaktív, egy stilizált térképen jelennek meg az adott államok és nagyvárosok legnépszerűbb videói, az adatokat szűrhetjük nem és korcsoport szerint is. A népszerűséget a megtekintések, illetve a megosztások száma szerint is tudja értelmezni a rendszer.
A mostani adatok szerint Amerika pillanatnyilag legnézettebb YouTube-os videója egyértelműen a clevelandi hős, Charles Ramsay híressé vált tévéinterjúja, csak a legfiatalabb korosztályban (13-17 év között) előzi meg egy Új-Zélandban partra sodródott, bizarr külsejű halat bemutató házivideó. A megosztásoknál már vegyesebb a kép, a nyugati parton a Végjáték című sci-fi film friss trailere, illetve egy Star Trekre hangolt Audi-reklám hódít, míg az ország középső és keleti részén ebben az összehasonlításban is Ramsay a sztár. Szinte világít a térképen Las Vegas városa, ahol viszont a Grand Theft Auto 5 videojáték előzetese a kedvenc.