Újabb óriásfelvásárlásra készül a Yahoo
Alig pár nappal azután, hogy a Yahoo 1,1 milliárd dollárért felvásárlolta a Tumblr mikroblog-szolgáltatót, máris újabb hasonló üzletre készül: az All Things Digital értesülései szerint a Hulu online videotéka az úk kiszemelt bevásárlási célpont, ami az online tévézés forradalmát vezető Netflix egyik legnagyobb konkurense.
A Hulun havi 8 dollárért lehet hatalmas választékból korlátlanul filmeket és sorozatepizódokat nézni, a streamelés teljesen legális, a cég tulajdonosai között ugyanis ott van a Disney és a Comcast is, előbbi az NBC, utóbbi az ABC amerikai tévécsatorna tulajdonosa, így rengeteg saját tartalommal tudják feltölteni a videotékát.
A Huluval kapcsolatban 2011-ben lebegtette meg a tulajdonosi kör, hogy eladó, akkor 2 milliárd dolláros árat tartottak reálisnak érte, de ezt senki nem akarta megadni. Az utóbbi hónapokban több nagy amerikai cég, így a DirecTV kábelszolgáltató és a Time Warner médiaóriás, és legalább négy befektetői csoport is élénken kezdett érdeklődni az esetleges felvásárlás iránt, a licitháborúban (ami a hírek szerint 500 millió dollárnál indult a múlt hónapban) a Yahoo beszállása csak még jobban felkorbácsolhatja a kedélyeket. A Yahoo korábban már megpróbált belépni az online videós piacra, a francia Dailymotion felvásárlásával, de a francia kormány és versenyhivatal megtorpedózta az üzletet.
A Hulu felvásárlása mindenképpen trükkös folyamat lesz, hiszen a jelenlegi tulajdonosok által adott tartalom adja az értéke nagy részét, és az indokot, amivel a havi 24-25 millió látogatóját megfogja. Az üzletet ezért mindenképpen úgy kell megkötni, hogy az eladók hosszú távú garanciát vállalnak arra, hogy a tartalmaikat továbbra is sugározhatja az online téka, és ez még feljebb srófolhatja az árat.
A Yahoo-ról iparági pletykák úgy tartják, hogy 3 milliárd dolláros készpénztartalékon ül, ennek nagyjából a harmadás elviszi a Tumblr bekebelezése. A cégnek azonban hamarosan újabb milliárdok állnak a házhoz, ugyanis a kínai Alibaba Groupban meglevő 23 százalékos részesedését a vállalat tőzsdére lépésekor eladja. A kínai internet egyik meghatározó szereplőjének számító vállalat értékét 70 milliárd dollárra becsüli a tőzsde. A rengeteg pénzt a Google-től igazolt fiatal vezérigazgató, Marissa Mayer bevallottan arra próbálja fordítani, hogy a terjeszkedéssel újra megnyerje a a fiatal internetezők táborát, akinek a szemében a Yahoo egy öregedő, a kilencvenes években ragadt lomha online őskövület.