A Google a hivatalos blogján jelentette be, hogy hamarosan megújul a Gmail ingyenes emailszolgáltatás. A statisztikák szerint 245 millió internetező által használt webes levelezőnek a kezelőfelületét érinti a változás, a központi postafiókunkon belül öt alfiók nyílik, amelyekbe szétszortírozhatjuk téma szerint a leveleket. A bemutató videóban például a közösségi oldalakról érkező levelek, a reklámok, és a különféle visszaigazoló emailek kapnak saját fiókot, de a rendszer teljesen személyre szabható, a minifiókokból annyit használunk, amennyit és amire akarjuk. És ha az egész nem tetszik, vagy csak tartjuk magunkat a régen minden jobb volt alapelvhez, visszakapcsolhatunk a megszokott kinézetre is.
Az új postafiók a következő hetekben mutatkozik be fokozatosan minden felhasználónál a webes felületen, az androidos, illetve iPhone-os és iPades alkalmazásban. Türelmetlenek a webes verzióban akkor is bekapcsolhatják, ha elvileg még nem érte el őket az újdonság, ehhez a menüben a Configure Inbox pontot kell átállítani.
Az alfiókok jelentette újdonság, és az átláthatóbb postafiók valójában nem olyan nagy innováció, a címkék és szűrők megfelelő beállításaival már eddig is meg lehetett oldani ugyanezt, vagy valami nagyon hasonlót. Ehhez azonban hosszas konfigurálásra, menükben való turkálásra volt szükség, így a felhasználók túlnyomó része nem élt vele.