Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMEgy német blogger szerint az Adblock nevű reklámblokkoló böngészőkiegészítő szűrője kiskaput tartalmaz, amelyen kellő mennyiségű pénz lefizetése után át is lehet sétálni.
A médiatémákkal foglalkozó német Horizont weboldal a napokban igyekezett utánajárni a blogger állításainak, aki nemrég nagy hatású bejegyzésében azt állította, hogy a népszerű Adblock Plus reklámszűrő szolgáltatás üzemeltetői valójában „maffiakapcsolatban” állnak a hirdető cégekkel.
Azt, hogy valóban vannak nagy cégek az úgynevezett „white list”-en, a engedélyezési listán, azt az üzemeltető, az EYEO Gmbh vezetője is elismerte, ám a támogatási szerződésekről, illetve ezek működéséről meglehetősen homályosan nyilatkozott. Az ingyenes „elfogadható hirdetések”, vagyis a fehér lista eredetileg azért jött létre, hogy a kis cégek és blogok ne szenvedjenek kárt a reklámtiltás miatt.
Ám a Horizont rámutat arra, hogy a lista menedzselési nehézségei miatt bevontak ebbe nagy cégeket, akik viszont fizetnek azért, hogy reklámjaikat az Adblock Plus ne tiltsa. A Horizont szerint a meg nem nevezett partnercégek egyike a Google. A cikk állításaira egyelőre sem az EYEO, sem a Google nem reagált még.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM