A Nielsen piackutató vállalat szerint ha egy éppen futó adásról sokan twitelnek, az emelheti a műsor nézettségét, de a hatás egyelőre nehezen számszerűsíthető. A Twitter már jó ideje azt állítja, hogy a szolgáltatásuknak pozitív hatása van az olyan műsorok nézettségére, amit adás közben felkapnak a twitterezők, és sok üzenetet küldenek róla. A Nielsen piackutató vállalat idén tavasszal már kiadott egy előzetes felmérést a Twitter tévézésre gyakorolt hatásáról; a kedden kiadott tanulmányban ennek a számszerűsítésével kísérleteztek.
A Nielsen 229 epizód nézettségét és a hozzá kapcsolódó Twitter-aktivitást vizsgálta. Megállapították, hogy az esetek 29 százalékában az üzenetek mennyisége statisztikailag jelentős változást hozott az élő adások nézettségében. Azt egyelőre nem árulták el, hogy ez pontosan mekkora pluszt jelent, pedig ez fontos információ lenne; ennek hiányában a Twitternek nehéz lesz meggyőznie a döntéshozókat, hogy a tévés hirdetési kampányok valós kiegészítője, vagy később alternatívája legyen. A várhatóan nemsokára bekövetkező elsődleges részvénykibocsátásnak is minden bizonnyal lökést adna egy, a vélt előnyöket tisztázó mérési eredmény.
Az AllThingsD egyik újságírója megkérdezett egy tévés körökben dolgozó vezetőt arról, mit gondol a Twitter tévézésre gyakorolt hatásáról. Az illető válasza nem volt egyértelműen optimista. Szerinte a Twitter segíthet egy kicsit megemelni a nézettséget, de egy bizonyos pont után a sok bejegyzés csak még több bejegyzést szül, és nem hoz valós hasznot.