A Twitter előrejelzi a választási eredményeket
Az Indiana University kutatóinak tanulmánya szerint szoros összefüggés van a Twitteren posztolt üzenetek és a választásokon leadott szavazatok között. A kutatásban 537 millió twitet vizsgáltak, amelyeket 2010 augusztusában posztoltak felhasználók. Az időpont azért érdekes, mert alig néhány hónappal az amerikai elnökválasztás előtti időszakról van szó.
A kutatók azt találták, hogy a képviselőválasztáson a demokrata és republikánus jelöltekre leadott szavazatok aránya megegyezett azzal az aránnyal, ahányszor a twitekben említették őket. Az eredmény szempontjából teljesen mindegy volt, hogy pozitív vagy negatív értelemben említették a jelölteket és a pártokat.
Fabio Rojas kutató szerint ez azt jelenti, hogy minden megjelenés jó megjelenésnek számít. Akkor is, ha valakit nem kedvelnek, hiszen csak arról beszélnek nyilvánosan az emberek, akit fontosnak tartanak.
A kutatás bizonyítja, hogy a közösségi oldalak nem tiszavirág életű, spamekkel teli információforrások, mint azt valamikor gondolták. Valójában a Twitter és a Facebook az egyik legértékesebb forrás lehet a választásoknál, ami rossz hír a hagyományos közvéleménykutató cégeknek.