Először hajtott végre függőleges leszállási manővert az amerikai légierő büszkesége, az F-35B multifunkciós lopakodó vadászgép éjjel, a USS Wasp repülőhordozó fedélzetén. Az éles teszt még augusztus 14-én zajlott, de csak most adott ki róla videót a gép tervezője és gyártója, a Lockheed Martin. A gép 2006-ban repült először, de csak 2015-ben tervezik a bevezetését. Ilyen manővert függőleges felszállással együtt már idén májusban is bemutatott a gép, a mostaninak csak a helyszín és az időpont ad némi különlegességet - és legfőképpen az, hogy az éjjellátó kamerával készült felvétel roppant látványos.
A függőleges fel- és leszállás manővere sokáig a brit Harrier vadászgép specialitásának számított, az F35-öshöz a haditengerészet kérte ezt a funkciót. A Lightning II becenevű gépnél a legtöbb felszállás és landolás a megszokott, kifutópályás, vízszintes megoldással történik majd, mivel vertikális módban erősen korlátozott mennyiségű üzemanyagot és fegyvert tud csak magával vinni.
Az F35-ös sorsa igencsak hányattatott, a Pentagontól kiszivárgott adatok szerint már több mint 50 milliárd dollárt költött rá az amerikai védelmi minisztérium, csak a 2004-es újratervezés (kiderült hogy túl nehéz a gép, ami a manőverezőképesség kárára megy, 1200 kilót faragtak le belőle) több mint 6 milliárd dollárba került és másfél évvel hátráltatta a projektet. Most azonban úgy tűnik, végre célegyenesbe került a fejlesztés és 2015 decemberében hadrendbe állhatnak az első F35-B-k az amerikai légierőnél, a Lockheed Martin is egyre több hírt és videót ad ki a gépről. Az amerikai haderő összesen 2400 gép vásárlását tervezi, a különféle verziók legyártása 150 és 200 millió dollár között mozog. Eddig 63 prototípus és tesztgép készült el.