Hortenzia, Gergő
8 °C
17 °C
Index - In English In English Eng

Egyre többen használnak reklámblokkolót

2013.08.28. 10:05

Niero Gonzalez, a Destructoid nevű videójátékos honlap fejlesztője kíváncsi lett, hogy felhasználóinak hány százaléka használ reklámblokkolót. Akkoriban havi 3 millióan látogatták a lapot, amelyből, a PageFair nevű elemzőcég számai szerint ötven százalék használt reklámblokkoló szoftvert.

Oldalukat nagyrészt geekek látogatják, akik hajlamosabbak a blokkolásra, de a számok még így is meglepőek voltak. Gonzalez számításai szerint ezzel több ezer dollár esik ki a zsebéből havonta emiatt. A felhasználók nyaggatása helyett azonban inkább megkérdezte őket, hogy miért használnak ilyen programokat. A válaszok alapján a felhasználók nagy része a reklámok okozta zaj miatt választja ezt a megoldást: az embereknek egyszerűen elegük van a reklámokból, amiket az arcukba tolnak.

Ráadásul azóta az NSA megfigyelési ügye csak fokozta a blokkolási kedvet: már nemcsak az idegesítő, ugráló ablakok miatt, hanem azért is, mert egyre többen próbáltak menekülni az ügynökség minden látó szeme elől, a követés egyik leghatékonyabb módja pedig az oldalakon átívelő reklámok figyelése.

A PageFair friss, 220 oldalt tartalmazó felmérése szerint ma a netezők 22,7 százaléka blokkolja a reklámokat, az utóbbi négy hónapra szűkítve pedig 43 százalékkal nőtt az AdBlock-használók aránya. A Google Trends statisztikái alapján a szoftverre kétszer annyian kerestek, mint az elmúlt évben, ráadásul azóta több alternatívája is megjelent.

A jelentés szerint a gémer és techoldalak olvasói többet blokkolnak, mint a pénzügyi vagy utazási oldalak látogatói: előbbi oldalakat sokkal inkább olyan emberek olvassák, akik tudják, hogyan kell telepíteni és beállítani egy reklámszűrőt. Kiderült az is, hogy a Chrome és a Firefox felhasználói sokkal több reklámot tüntetnek el, mint a Safari-, illetve Internet Explorer-használók.