A kínai Beihang Egyetem kutatói szerint a harag a legerőteljesebb, leggyorsabban terjedő érzelem az interneten. A kutatók egy tanulmányhoz 200 ezer felhasználó bejegyzéseit vizsgáltak meg a Weibón, a kínai Twitteren. Megállapították, hogy a harag a leggyakoribb érzelem a közösségi oldalon, ami ráadásul gyorsan is terjed.
A kutatók összesen 70 millió üzenetet gyűjtöttek össze fél év alatt, még 2010-ben. Miután elkülönítették az egymáshoz más szálakon is kötődő felhasználókat, az üzeneteket négy érzelmi kategóriát hoztak létre: az örömöt, a dühöt, az undort és a haragot. A végeredmény meglepte a kutatókat. A szomorúság és az undor alig-alig terjedt a felhasználók között, de kimutatható összefüggés volt azok között, akik örömteli üzeneteket posztoltak. A harag azonban egyértelműen a legdominánsabb érzelem volt a bejegyzésekben.
A legnagyobb felindultságot Kínában általában a társadalmi problémákkal és a nemzetközi konfliktusokkal kapcsolatos események okozták. Bár az összevetésnek nincs tudományos alapja, de az Egyesült Államokban is hasonló tendencia figyelhető meg. A Facebookon és a Twitteren szintén a kényes témák váltják ki a legnagyobb indulatokat, mint a fegyvertartáshoz való jog, vagy szíriai konfliktus.
A kutatók szerint a felfedezés tanulsága az is lehet, hogy ha szeretnénk, hogy gyorsan elterjedjen egy-egy üzenetünk, fogalmazzunk indulatosan. Minél nagyobb bennünk a harag, annál indulatosabb lesz az üzenetünk, és annál több emberhez fog eljutni.