Bernát, Felícia
13 °C
23 °C
Index - In English In English Eng

Na, mit ír ma rólunk az internet?

2013.10.01. 15:07
Egy friss felmérés szerint az emberek több mint fele rendszeresen rákeres saját magára a Google-n, és nyolcvan százalékuk ellenőrzi online jelenlétét. Egyes cégek már az online reputáció javításával is foglalkoznak.

A Google a 15. születésnapja alkalmából készített egy felmérést, amiben azt vizsgálták, hogyan viszonyulnak az emberek saját online jelenlétükhöz. Az adatok szerint átlagosan az emberek több mint fele, 56 %-a keres rá rendszeresen saját nevére. 2001-ben ez az arány még csak 22% volt, és 2009-ig igen intenzív növekedést mutat, de azóta lényegében nem változott ez az arány.

Ezeknek a kereséseknek a hátterében a közösségi média megjelenése állhat, ami olyan arányban határozza meg az interneten a személyes jelenlétet, hogy a keresőben megjelenő személyes információknak az emberek már nem tulajdonítanak olyan nagy jelentőséget, mint korábban. Ezt támasztja alá, hogy az emberek 24 százaléka elmondta, hogy más online felületen is ellenőrzik a saját digitális lábnyomukat.

A felmérés fő tanulságai:

  • A nemi megoszlásban nincs nagy különbség. A férfiak 58, a nők 54 százaléka szokott rákeresni a saját nevére a Google-ben.
  • A diplomásokat jobban érdekli a digitális lábnyomuk. Míg az általános iskolai végzettségűeknek csak harmada, addig a főiskolával rendelkezők több mint kétharmada ellenőrzi az online jelenlétét.
  • A gazdagabbak kíváncsibbak. A jövedelmi viszonyok is befolyásolják a keresési szokásainkat. Az alsó jövedelmi osztályba tartozóknak kevesebb, mint fele, míg a felső tízezer 66%-a érdeklődik önmaga iránt.

A munkahelyünk függhet tőle

Mindez a munkavállalás szempontjából is fontos. Több tanulmány igazolta, hogy álláskeresésénél az interneten található adatokat a munkaadók is átnézik. Ezért sem mindegy, hogy mi jelenik meg rólunk az interneten: a munkaadók 70%-a utasított már vissza jelentkezőt a negatív digitális  jelenléte miatt. Ugyanakkor 85%-uk azt is elmondta, hogy pozitívan is hatott már rá a jelentkezők online jelenléte.

Már cégek is foglalkoznak a kérdéssel. A probléma jelentőségét jól mutatja, hogy ma már nem csak külföldön, hanem idehaza is megjelentek az online reputáció menedzsment szolgáltatások is,  amelyek, magánszemélyek, közéleti személyiségek, vagy akár cégek digitális lábnyomát ellenőrzik, és ha lehetséges, eltávolítják a kritikus tartalmakat.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!