![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
A magyarok szeretik a netes társkeresőket
Olyan keresőoldalakat, mint például a Google, a netezők 74 százaléka legalább hetente egyszer felkeres. Magyarországon ez az arány kisebb, csak 67 százalékos – derül ki az Ipsos nemzetközi felméréséből. (A kutatás 24 országban zajlott, országonként 500-1000 ember megkérdezésével.) A közösségi oldalakat – leginkább persze a Facebookot – a nemzetközi felmérés szerint a netezők 64 százaléka látogatja, Magyarországon többen, a válaszadók 78 százaléka.
![79493977](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/508/5084/50844/5084498_81887ccfbf0940c1a4aa555d602c2478_wm.jpg)
A magyarok közül többen emaileznek (68 százalék), mint a világátlag (55 százalék). Emellett sokan olvasnak híroldalakat (a megkérdezettek 60 százaléka), időjárási oldalakat (55 százalék), illetve néznek olyan videómegosztókat, mint a YouTube (52 százalék). A hirdetési oldalakat a magyar internetezők fele látogatja.
Az Ipsos kutatása szerint legkevésbé a különböző képmegosztók (Flickr, Picasa), a Tumblr és a Pinterest érdekli a magyarokat (csak 8 százalékuk használja ezeket). A divattal foglalkozó oldalakat is jóval kevesebben keresik, mint külföldön. Ezzel szemben az online társkereső oldalak rendszeres látogatottsága magasabb: ezeket a magyar netezők hét százaléka követi, míg a nemzetközi átlag csak öt százalék.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)