John Carmack 22 év után elmegy az id Software-től
További Tech cikkek
- Hatalmas bejelentéssorozatra készül az Apple
- Új válság fenyeget: a B-vitamin-hiány már itt van a sarkon, az italpolcok is kiürülhetnek
- Fontos változás jön a Google keresőjében, érdemes résen lenni
- Beperelték a YouTube-ot, súlyos vádakat fogalmaztak meg
- Háborognak a játékosok, órákra leállt a PlayStation szolgáltatása
John Carmack, a játékipar élő legendája otthagyja az az id Software-t – írja a Gamasutra. A „John Carmack érdeklődése elfordult a játékfejlesztéstől és az id-től, ezért kilépett a cégtől. John munkája a jelenlegi fejlesztésben teljes, távozása nem fogja befolyásolni a futó projekteket” – fogalmazott az id igazgatója, Tom Willits.
Carmack már régóta szeretett volna tevékenyen részt venni az Oculus Rift nevű VR-sisak fejlesztésében, nyáron lett az Oculus Rift technológiai igazgatója, de akkor még maradt az id-nál.
Rengeteg a teendő
Carmack, akinek a nevéhez többek között a Quake és a Doom motorjának fejlesztése fűződik, így kommentálta az esetet a Twitteren: „Tanácsadóként szerettem volna az id-nél maradni, de nem így alakult. Valószínűleg így a legjobb, mert a megosztott figyelem nagy kihívás lett volna. Ha nem akarják, hogy beszéljek a színpadon jövőre a Quakecon-on, a folyosót kell majd betöltenünk, ahogy a régi szép időkben.”
Amikor az Oculushoz került, Carmack egy rövid közleményben azt írta, hogy a virtuális valóság technológiák fejlesztését hasonló horderejűnek tartja, mint a belső nézetes játékok megjelenését, a LAN-on és az interneten keresztüli játék lehetőségét, vagy a moddolás elterjedését. Véleménye szerint a VR nagy hatással lesz a következő években az iparágra, de ma még mindenki úttörőnek számít ezen a területen, így rengeteg a teendő.
Programozó csodagyerek
Az id Software történetét két John határozta meg: John Romero és John Carmack. Carmackot mindig is a technikai tökély érdekelte. Gyerekkorában szülei válása után sokat költözött, így egy olyan iskolába is elvetődött, ahol használhatott Apple II gépeket, így a csodagyerek Carmack (aki hétévesen már felsőtagozatos matekot oldott meg) elkezdhetett programozni. Miután nagykorú lett, a Softdiskhez került.
Amikor elkezdett felpörögni a pc-s játékipar, a Softdisk Carmackot és Romerót ráállította a Gamer's Edge lemezújságra, egy grafikussal és egy designerrel kiegészülve alkották a csapatot. A fiatal fejlesztők Ideas from the Deep néven egy tóparti házban elkezdtek fusizgatni, folyton kicsempészve a Softdisk gépeit. Így készült el a Mario-klón Commander Keen, amit már az Apogee adott ki.
Végül teljesen önállósodtak, Texasba, Dallas mellé költöztek, és megalapították az id Software-t. Carmack elkezdett kísérletezni egy igazi 3D labirintusjátékkal. Az új műfaj, a first person shooter egyik első, még kiforratlan képviselője így lett a Hovertank 3D 1991 áprilisában, amit a kifinomultabb Catacomb 3D követett, majd 1992 májusában a Wolfenstein 3D. Romero 24, Carmack 21 éves volt ekkor, de egy csapásra milliomosok lettek, mert a program óriási sikert aratott. A Wolfenstein 3D szellemi örököse aztán 1993-ban a Doom, illetve 1996-ban a Quake lett, mindkét játék motorját nagyrészt Carmack fejlesztette.