Ezek voltak 2013-ban a legnézettebb reklámvideók a neten

2013.11.28. 09:23 Módosítva: 2013.11.28. 09:24

Ahogy közeleg a szilveszter, úgy fogják elönteni a netet az év legjobb bármijeit soroló listák. Máris vannak ilyen cikkek, a Business Insider például most a Visible Measures számai alapján azt írta meg, hogy melyik márka reklámvideóit nézték a legtöbben 2013-ban. Íme a tízes toplista, a netes nézettség alapján:

1. Samsung, 491 milliós nézettség – Míg tavaly összesen 200 millióan nézték meg a Samsung videóit, idén a Jay Z és Usher főszereplésével készült kisfilmek óriási sikert hoztak a cégnek. A mobilpiacon az Apple legnagyobb ellenfelének számító Samsung 2013-ban összesen 148 videós kampányt csinált. Ennél csak Google jött ki több videóval, összesen 150-el. A Samsung egyébként tavaly is az élen végzett.

2. Google, 369 millió – A Google már tavaly is a második volt ezen a listán. Ahogy Samsungnak, a Google-nek is a 72andSunny nevű ügynökség készített rendkívül népszerű, rövid videókat.

3. Sony, 169 millió – A Sony videóinak közel harmada a Playstation 4-et népszerűsítette.

4. Dove, 159 millió – Bár a Dove a nézettségi listát nem vezeti, az „Igazi szépség” kampányának videóit osztották meg a legtöbben 2013-ban. A videóban egy fantomképrajzoló először a nők saját elmondása alapján rajzolja le az arcukat, aztán pedig egy másik ember leírása alapján rajzolta le ugyanazokat nőket.

5. Rovio, 142 millió – Az Angry Birdsszel elhíresült cégnek csak három videókampánya volt idén, de azok annyira hatásosra sikerültek, hogy átlagosan mindegyiket több mint 45 millióan nézték meg. A legnépszerűbb az Angry Birds Star Wars kampánya volt.

6. 5-Hour Energy, 120 millió – A 5-Hour Energy energiaital gyártója jól ráérzett arra a trendre, hogy az emberek szívesen támogatnak olyan márkákat, amelyeknek pozitív társadalmi üzenettel bírnak. "A 5-Hour Energy Csodálatos Embereket Támogat" kampány 52 milliós nézettséget ért el.

7. Nike, 107 millió – A Nike meglepően hátul van a listán. Úgy tűnik, a cég nem tudott újra egy olyan sikeres kampánnyal előrukkolni, mint amilyen a tavalyi, egy túlsúlyos futóról szóló "Find Your Greatness" videó volt.

8. Evian, 100 millió – Az Evian legsikeresebb 2013-as videókampánya a baby&me volt, amiben felnőttek táncolnak egy kirakat előtt, és a tükörképük helyett a kisbabakori énjüket látják.

9. Apple, 92 millió – Az Apple-nek idén mindössze 51 videókampánya volt, ami azt jelenti, hogy a kampányok átlagosan tízszer olyan népszerűek voltak, mint a konkurens Samsung videói. Az Apple tavaly még a tizedik helyen állt.

10. Pepsi Max, 91 millió – A Pepsi Max 2013-as kampánya arra épített, hogy mindenki szereti a meglepetéseket és a vírusvideókat, pláne ha Jeff Gordon autóversenyző és Kyrie Irving kosaras is szerepül bennünk. A két sportoló öregembernek maszkírozva sokkolta az embereket nem mindennapi képességeivel.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM