Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEMMark Zuckerberg elindítja Facemash nevű szolgáltatását. Ez valójában arról szól, hogy a Harvard hallgatói elmondhatják az oldalon lévőkről, hogy dögösek vagy nem.
Mark Zuckerberg bejegyzi a thefacebook.com domént. Eredetileg így hívták a közösségi oldalt.
A Facebook – akkor még Thefacebook – megkezdi működését, egy kizárólag harvardi diákoknak szóló közösségi oldalként. Az oldal alapítói Mark Zuckerberg, Eduardo Saverin, Dustin Moskovitz és Chris Hughes. Az oldal pillanatokon belül nagyon népszerű lesz, az indulása utáni négy órában már húszezren kattintgatnak az ott lévő képekre.
A legfőbb amerikai egyetemek is bekapcsolódnak a Facebookra. Ezek a MIT, Boston University, Boston College, Northeastern University, Stanford, Dartmouth, Columbia és Yale.
Megtalálják az első befektetőt. Peter Thiel, a PayPal társalapítója ötszázezer dollárt ad kölcsön. Ezt később tízszázalékos tulajdonrésszé alakítják.
A cég átalakul, ekkor jelenik meg Sean Parker a Napstertől, ő lesz az új cég elnöke is. Ugyanebben a hónapban költöznek Palo Altóba, Kaliforniába.
Regisztrál az egymilliomodik felhasználó.
Az év első felében a Facebook nemzetközi egyetemeket ad a hálózathoz. Már nagyon sokan elérik, de még mindig zárt a közösség, csak egyetemisták regisztrálhatnak az oldalra.
Az Accel Partners 12,7 millió dollárt fektet be a cég részvényeinek 15 százalékáért.
A News Corp megveszi a MySpace közösségi oldalt. Emiatt olyan pletykák kezdtek terjedni, hogy a Facebookot felvásárolja egy nagyobb médiacég.
A Facebook kétszázezer dollárért megveszi a Facebook.com domént.
Nyitnak a középiskolák felé, ezzel rengeteg új felhasználót szereznek.
Korlátlanul lehet képeket feltölteni az oldalra. Ekkor még nem tagelhetők az ismerősök, ezt decembertől lehet csak.
Megjelenik az első pénzügyi jelentés a Facebookról. Masszívan veszteséges a vállalkozás, a 2005-ös pénzügyi évre 3,63 millió forintos veszteséget számolnak.
2006-ban több nagyobb cég felfigyel a Facebook gyors terjedésére, áprilisban a Viacom tesz 750 millió dolláros felvásárlási ajánlatot, szeptemberben a Yahoo ajánl fel 950 millió dollárt a cégért. Zuckerberg mindkét ajánlatot visszautasítja.
Megnyílik a Facebook mindenki előtt, innentől kezdve bárki csatlakozhat a közösségi oldalhoz. Az egyetlen korlátozás, hogy 13 éven aluliak nem regisztrálhattak. Ezt persze rengetegen kijátsszák, akár szülői segítséggel is.
Új szolgáltatást indít a Facebook néhány partneroldallal: ettől kezdve lehetett megosztani tartalmat a közösségi oldalra.
Már virtuális ajándékokat is lehet küldeni az ismerősöknek.
Külső alkalmazásokat, játékokat lehet fejleszteni a Facebookra.
Az ismerőseink fotójával hirdet a Facebook az alapján, amit az ismerős posztolt vagy vásárolt.
Új dizájnt kap a Facebook, hosszú évekig ez határozza meg a közösségi oldal képét, a mostani dizájn is ezen alapul.
Elindítják a Facebook Connectet, ezzel lehetővé válik, hogy egyes oldalakra facebookos fiókunkkal regisztráljunk. Ezzel egy időben a falunkra is szeretnek posztolni ezek az alkalmazások, de ezt szerencsére többnyire ki lehet kapcsolni.
Bevezetik a like gombot. Ez egy új és egyszerűbb módja annak, hogy a felhasználók tartalmat ajánljanak ismerőseiknek. Ma már annyira elterjedt a lájkolás, hogy szinte elképzelhetetlen olyan tartalomszolgáltató, amely nem teszi lehetővé cikkei alatt ezt a lehetőséget.
A regisztrált felhasználók száma eléri a négyszázmilliót.
Bemutatják a The Social Network (Közösségi háló) című filmet, amely a Facebook indulásáról szól. A film sikeres, bár sok kritikusnak nem tetszik, a végén mégis 3 Oscart nyer. Mark Zuckerberg többször is azt nyilatkozta a filmmel kapcsolatban, hogy nem pontosan úgy történtek az események, ahogy azt bemutatták.
A Facebook ötszázmillió dolláros befektetést kap a tulajdonrész egy százalékáért, ez 50 milliárd dollárra teszi a cég piaci értékét.
Bemutatják az új Timeline-t, a Facebook új felhasználói felületét. Ezzel a júzerek teljes facebookos története átláthatóvá és elérhetővé válik fotóstul, linkestül, mindenestül.
A cég bejelenti, hogy tőzsdére megy.
Egymilliárd dollárért felvásárolják az Instagramot, a képmegosztó közösségi mobilos alkalmazást.
A Facebook tőzsdére lép. Ez a második legnagyobb összegű ilyen manőver az amerikai tőzsde történetében. Az első időkben azonban nem úgy sikerülnek a dolgok, ahogy szerették volna, hónapok kellenek még ahhoz, hogy a részvények úgy teljesítsenek, ahogyan várták.
Az oldal eléri az egymilliárd aktív felhasználót.
Bemutatják a Graph Search nevű alkalmazást, amellyel teljesen más szintre emelik a keresést az oldalon.
Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.
További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!
MEGNÉZEM