A Dungeon Keeper a leggyűlöltebb játék
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A mobilos Dungeon Keepert kiadó Electronic Arts rengeteg kritikát kapott az agresszív mikrotranzakciós modellje miatt. A beszámolók szerint a játék annyira vontatott, hogy a megvásárolható extrák nélkül igazi kínszenvedés vele játszani.
Az EA viszont azt állítja, a játékosoknak nem kell pénzt költeniük, ha nem akarnak; ez csak járulékos bónusz a türelmetlenebbeknek, ők tesznek szívességet mintegy. Peter Molyneux, az eredeti Dungeon Keeper fejlesztője szerint az EA rosszul lőtte be a játék nehézségi szintjét.
A Dungeon Keeper február elején jelent meg; azóta a nagyobb techportálok már leszedték róla a keresztvizet. A kritikusoknak nem tetszett az agresszív üzleti modell; csak pénzért lehetett megvásárolni a játék fizetőeszközét, a drágaköveket. Mint azt Jim Sterling, az Escapist szerzője megjegyezte: ez nem ingyen játszható játék, ahogy hirdetik, mivel állandóan köveket kell vásárolnunk, ha játszani akarunk.
Várni ingyen is lehet, de játszani nem. Gyakorlatilag nincs mivel – írta Sterling.
A Dungeon Keeperben bányászattal lehet pénzhez jutni (a pécés alapjátékban ez még az arany volt, a mobilosban már drágakő). A pénzt az impek ássák ki, de a mobilverzióban az impek olyan tetű lassúak, hogy órákig is eltarthat az ásás. Molyneux szerint az EA rosszul mérte föl a dolgokat; az új Dungeon Keeper sem a régi rajongóknak, sem az újoncoknak nem jó ebben a formában.
Ötcsillagos gyűlölethullám
Az EA szerint ők mindent jól csináltak. A szóvivő szerint az új epizódot a mobiljátékok szabályrendszeréhez igazították, így nem állandó odafigyelést igénylő játékról van szó, hanem olyanról, amire elég naponta néhányszor ránézni. A csoporttesztek szerint a játék még úgy is élvezhető, hogy egy fillért sem költünk rá.
Egy interjúban az EA egyik producere megjegyezte, hogy a Google Play és az App Store ötcsillagos értékelései is azt mutatják, hogy a játékosok elégedettek a játékkal. Ennek némileg ellentmond, hogy a játékosok átlagértékelései alapján a Dungeon Keeper 0,3 pontot ér a 10-ből.