Kötelező lesz a két Facebook-app egy telefonra

2014.04.10. 10:17

A Facebook mostantól új stratégiával bírja rá a felhasználóit, hogy ne a mobilalkalmazáson belül üzengessenek egymásnak, hanem használják a külön erre a célra írt Facebook Messenger nevű appot. Az új stratégia egyszerű: kötelezővé teszik a váltást.

A Facebook mobilos alkalmazásában korábban külön felület volt a csetelésre, de pár hónappal ezelőtt a cég előállt a Messenger nevű programmal, amit ugyan felajánlott a felhasználóknak, de nem tette kötelezővé. Egészen mostanáig: ha valaki iOS-en vagy Androidon használja a közösségi oldal szolgáltatásait, ezentúl külön programban lesz kénytelen beszélgetni az ismerőseivel.

Az erről szóló üzenetek a héten mennek ki, először az európai felhasználóknak. Megszokott dolog, hogy a Facebook nem mindenkinél egyszerre kapcsolja be az új funkciókat, hanem az embereket véletlenszerűen kiválasztva, szép folyamatosan, egy hosszabb átfutási idő alatt juttatják el mindenkihez.

A Messenger kötelező használata nem azonnali: az első üzenet után még két hét áll a felhasználó rendelkezésére, hogy letöltse a Messengert (vagy alternatív megoldást keressen magának), és a két hét alatt további emlékeztetőket kap egész addig, míg végül tényleg nem lesz más megoldás, csak a váltás.

Menekülő útvonalnak három lehetőség marad: vagy nagyon régi androidos oprendszert futtató telefont kezd el használni, amin nem fut a Messenger, vagy böngészőből nyitja meg a Facebook honlapját, esetleg a Paper nevű alkalmazást használja, ami a Facebook tartalmát válogatja össze anélkül, hogy a Facebook saját appját megnyitná.

A váltásra amúgy Mark Zuckerberg, a Facebook kitalálója és főnöke szerint azért van szükség, mert az alkalmazáson belüli üzengetés felhasználói szempontból nehézkes, szolgáltatási oldalról nézve pedig szinten nem optimális: a telefont és a szervereket egyaránt túlterheli.

Ettől függetlenül ez az erőltetett váltás nem feltétlenül teszi népszerűvé a Messengert, mert nem mindenkinek szimpatikus, hogy az eddig egy alkalmazásban elintézett szolgáltatásokat mostantól két helyen kell figyelnie. Még akkor sem, ha ez a megoldás valóban sokat javíthat a sokat szidott, lassú, körülményes és instabil Facebook-alkalmazáson.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM