Virtuálisan edzenek a jövő katonái
Nemcsak a Facebook érdeklődik a VR-sisakok iránt, bár kétségtelenül az a hír robbant a legnagyobbat, hogy a közösségi oldal megvásárolta a jövő felhasználói felületének gondolt virtuálisvalóság-sisakokat gyártó Oculus VR nevű céget. A kétmilliárd dolláros üzlet rámutatott, hogy bár a lehetőség már évtizedek óta itt kering a levegőben, valójában most jutott el a kijelzők és egyéb eszközök fejlettségi szintje oda, hogy a technológia hétköznapokba is betörjön.
Ez viszont nem jelenti azt, hogy a VR-sisakoknak csak békés felhasználási módja van. Az ilyen sisakokat főleg számítógépes játékok irányításához lehet könnyedén elképzelni, így nem meglepő, hogy a kínai hadsereg is valami ilyesmire használja: a vadászpilóták képzését segítik vele. Egy 2014-es hadgyakorlat során a valószínűleg a haditengerészet kötelékébe tartozó pilótákat fotóztak, fejükön VR-sisakkal, kezükben ötvenezer forintos, kifejezetten szimulátorjátékok irányítására tervezett, de bármelyik számítástechnikai üzletben megvásárolható joystickkal.
Ez persze nem újdonság, az amerikai hadsereg már évek óta alkalmazza a virtuális valóságot a poszttraumás stressz kezelésére, és persze a kiképzések során is egyre nagyobb szerepet kapnak a különleges sisakok. A Virtual Battlespace 2 nevű játékot – az America's Army nevű toborzójáték általános forgalomba nem hozott, kifejezetten a katonaság számára fejlesztett változatát – például arra használják, hogy a háború vizuális borzalmaira felkészítsék a katonákat.