Flörtgombot kapott a Facebook

2014.05.20. 14:16

Nagy vitát váltott ki techblogokban és -híroldalakon, hogy a Facebook új – pár hónapja szűk körben már tesztelt – funkciót vezetett be, melyet több cikk is „flörtgombnak” nevezett. Ha egy felhasználó nem tölt ki az adatlapján egy vagy több rovatot (kapcsolat, lakhely, munkahely stb.), akkor az ismerősök erre egy gombnyomással („Ask”, magyarul: Felkérés) rákérdezhetnek, és lehetőségük van arra is, hogy pár szóval indokolják kérésüket – az illető pedig vagy válaszol, vagy nem, vagy őszinte, vagy nem.

ak.png

A megkérdezett a megosztott információt bizalmasnak minősítheti, így nem lesz nyilvános a válasz (a rendszerbe azért természetesen bekerül). Ehhez némi változtatás is kellett: mindeddig az adatlap ki nem töltött kategóriái meg sem jelentek a felhasználó profiljában, ám most már látható, hogy az illető nem töltött ki egy vagy több rovatot.

A kritikusok szerint az új eszköz semmiképp sem kényelmi szolgáltatás, hanem ravasz módszer arra, hogy a célzott hirdetések elhelyezéséhez szükséges, személyes adatokból épített adatbázist tovább bővítsék. A Facebook egyelőre nem válaszol arra, hogy a kapcsolati adatokat felhasználja-e a hirdetésben.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 1-2-3-4-5

5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!

MEGVESZEM