Az IHS piackutató cég legfrissebb jelentése szerint tavaly az emberek 2,4 milliárd órát töltöttek azzal, hogy internetes közvetítéseken nézték, ahogy más játékosok videojátékokkal szórakoznak.
A videojátékok egyre népszerűbbek, a piac mérete minden évben növekszik. Az viszont újdonság, hogy már a játékok is eljutottak abba a stádiumba, ahová a profi sport: ha nincs kedvünk, már csinálni sem kell, elég, ha bámuljuk, ahogy mások játszanak.
Az online e-sport-közvetítések népszerűségnövekedésének több oka van:
- Az online streamszolgáltatások, mint a Twitch – az internet legnagyobb játékstreamere – sokat hozzátett a közvetítések elterjedéséhez.
- Az IHS szerint az elmúlt három évben a kiadók és a hirdetők is rájöttek, hogy mekkora üzleti potenciál van az élő közvetítésekben, így biztosították, hogy a játékaik online közvetítése is nézhető legyen.
- A Twitch így tízmilliókhoz juthatott el; ez újabb játékosokat sarkallt arra, hogy ők is elindítsák a saját csatornájukat.
- A játékosok látták, hogy ebből meg is lehet élni, ami szintén fontos ösztönző volt; a legjobbak évi százezer és egymillió dollár körül keresnek a közvetítések alatt futó reklámokból.
Hogy az e-sport-közvetítések mennyire kinőtték magukat, arról már a novemberi League of Legends-világbajnokság is árulkodott, aminek a közvetítését 32 millióan nézték élőben. A most nyilvánosságra hozott adatok is arra utalnak, hogy marad a növekvő tendencia: az IHS becslése szerint 2018-ban már 6,5 milliárd órányi játékközvetítést fogunk végignézni.