Paulina
16 °C
18 °C

Piacot robbantana a magyar Mobilengine

2014.06.16. 10:41

Idén másodszor kapta meg az Eurocloud nemzetközi szakmai díját a Mobilengine, mint a legjobb felhőalapú szolgáltatás. A magyar cég által kifejlesztett rendszer a terepen dolgozók napi munkáját segíti digitális űrlapokkal, munkafolyamatok irányításával. Megoldásukat többek között a kórházi alkalmazottak, kamionsofőrök és utazó ügynökök használják, akik így mobil eszközökről is hozzáférnek a céges adatbázisokhoz, háttérrendszerekhez.

A több országban is kereskedelmi irodával jelenlévő cég most befektetőkkel tárgyal, mert egy új, sokkal nagyobb szabású üzleti modellel akarja meghódítani a nemzetközi piacokat. Működésükhöz a mintát a világ vezető szoftvercégei, az SAP és a Microsoft adták.

„Az új stratégiai irány gondolata azután jött, hogy elbuktunk egy tendert, és arra kellett rájönnünk, hogy az erős helyi rendszerintegrátorok a mienknél gyengébb szoftverekkel is nyerni tudnak. Mivel ezen a tenderen nem volt veszíteni valónk, felajánlottuk a győztesnek, hogy adunk neki technikát és oktatást, és így nemcsak jobb minőségű szoftvert tudnak leadni, de még olcsóbban is jönnek ki. A vicces az, hogy a mi technológiánkkal valósult meg a fejlesztés, töredék idő alatt” – mondta el nekünk Dálnoki Ádám ügyvezető.

A Mobilengine ezentúl nem egy-egy projekt lebonyolítására és a rendszer eladására fókuszál, hanem inkább kiadnak egy fejlesztői csomagot, szaknyelven SDK-t, amellyel az integrátorok maguk tudják megvalósítani a projekteket és használni tudják az általuk kifejlesztett rendszert. „A viszonteladóink hozzáadott értékét tudja majd növelni, ha maguk implementálnak és tanácsadást is ők adnak az ügyfeleiknek. - mondta a cégvezető.

Magyarán a hangsúly inkább a szoftverplatformon és a fejlesztői képzéseken lesz, és a projektekre való pályázást, a technikai implementálást más vállalatokra bízná a Mobilengine. Dálnoki abban bízik, hogy ez a modell tetszik majd a nagy rendszerintegrátoroknak, és azok fejlesztői csapatában (az SAP- és Microsoft-szakértők mellett) majd Mobilengine-szakértők is megjelennek.

Az elmúlt egy évben 30 százalékkal nőtt a vállalat árbevétele (2012: 200 millió forint, 2013: 270 millió forint), ezen belül a licencalapú árbevétel megnégyszereződött és domináns lett. Az új eladások döntő része külföldi piacokon történt. Dálnoki azt reméli, hogy egy befektetővel és az új üzleti modellel robbanásszerű növekedést tudnak elérni. Elmondta, azért koncentrálnak a nemzetközi piacokra, mert azt tapasztalták, hogy ott sokkal jobban működik ez a modell, és a külföldi megrendelők aktívan keresik az olyan újdonságokat, amivel a riválisaik nem rendelkeznek.