Ábrahám
17 °C
29 °C

Hamarosan ujjlenyomattal is fizethetünk

2014.06.19. 15:27

Az online átutalások egyik kihívása a bonyolult jelszavak megjegyzése. A PayPal szerint a közeli jövőben az azonosítás jelentősen egyszerűbb lesz, és a jelszavak akár teljesen el is tűnhetnek életünkből.

A PayPal részt is részt vett a FIDO (Fast Identity Online) biztonsági szövetség létrehozásában, amelynek célja egy egyszerűbb, és biztonságosabb azonosító rendszer kidolgozása. A PayPal jelenleg is egy olyan biztonságos, felhőalapú online pénztárcát biztosít, amely semmilyen személyes vagy pénzügyi információt nem tárol a hozzáféréshez használt eszközön.

Emellé a közeljövőben azonban bevezetnék például az ujjlenyomatos azonosítást is. A technológia rövidesen készen is áll, hiszen néhány új telefon már most rendelkezik FIDO-képes szoftverrel, amely biztonságosan kommunikálhat a PayPal felhője és a telefon ujjlenyomat-olvasója között. Az egyetlen információ, amit a készülék megoszt a PayPallel az egy egyedi, kódolt kulcs, amelynek segítségével a szolgáltató beazonosítja a felhasználót.

 Ahogy az online, és ezen belül is a mobil fizetés egyre népszerűbb lesz, úgy értékelődik fel a biztonság szerepe is: a PayPal Biztonsági Osztálya 2000 szakembert foglalkoztat világszerte, akik a bűnüldöző szervezetek tisztviselőivel közösen védik a felhasználókat a csalásoktól és visszaélésektől.

Közösen védekeznek  

2011 tavaszán olyan a PayPal, a Yahoo! Mail, a Bank of America, a Facebook, a LinkedIn és a Gmail létrehozták a DMARC-rendszert, amely jelenleg is 2 milliárd embert véd a hamis emaileken keresztül elkövetett csalások ellen. A rendszer egységesíti az emailküldők, és fogadók közötti hitelesítést, a már jól ismert SPF (Sender Policy Framework) és DKIM (DomainKeys Identified Mail) mechanizmusokkal.

A Twitter arról számolt be, hogy a DMARC megjelenése előtt 110 millió hamis üzenet jutott el a címzettekhez naponta, a DMARC elindítása után ez a szám azonban 1000-re csökkent. A DMARC-hoz hasonlóan több olyan rendszer létezik a világon, amely nagymértékben segít megelőzni a káros emailek célba érését.