Megér 13 millió dollárt, hogy szexre klikkeljenek?
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A Business Insider készített egy összeállítást, amihez összegyűjtötték az elmúlt 10 év legdrágább doménneveit. Persze, nehéz szétválasztani, hogy melyek is voltak ezek: sok olyan webcím van, amik más felvásárlásokkal együtt kerültek a mostani tulajdonosaikhoz.
Az elmúlt évtized csúcstartói:
- Sex.com | 13 millió dollár (2010)
- Fund.com | 9 999 950 dollár (2008)
- Porn.com | 9,5 millió dollár (2007)
- Diamond.com | 7,5 millió dollár (2006)
- Slots.com | 5,5 millió dollár (2010)
- Toys.com | 5,1 millió dollár (2009)
- Clothes.com | 4,9 millió dollár (2008)
- Medicare.com | 4,8 millió dollár (2014)
- Ig.com | 4,7 millió dollár (2013)
- Mi.com | 3,6 millió dollár (2014)
Naná, hogy a Sex.com a győztes, mi más? The internet is for Porn. A webcím még a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült, mint a történelem legdrágább doménneve. (Egyébként az Escom adta el a Clover Holdingsnak.) Ehhez képest a Porn.com csak harmadik a listán – a Fund.com megelőzte. A Fundért adott összeget amúgy nem tudjuk mire vélni; lehet, hogy a felvásárló elszámolta a tízmillió dollárnyi készpénzt, és a végelszámolásnál pont hiányzott egy ötvenes?
A rend kedvéért pedig fussuk át minden idők legdrágább doménneveit, amelyek nem kerültek be a Business Insider válogatásába, mert a vételár ezeknél sokszor mást is tartalmazott:
- Insurance.com | 36,5 millió dollár (2010)
- VacationRentals.com | 35 millió dollár (2007)
- PrivateJet.com | 30,1 millió dollár (2012)
- Internet.com | 18 millió dollár (2009)
- Insure.com | 16 millió dollár (2009)
- Hotels.com | kábé 11 millió dollár, ismeretlen dátum
- Fb.com | 8,5 millió dollár (2010)
- Business.com | 7,5 millió dollár (1999)
- Beer.com | 7 millió dollár (2004)
- iCloud.com | 6 millió dollár (2011)
Mint látható, a biztosítás mindig tuti üzlet; mi másért érne meg több mint 36 millió dollárt egy nomen est omen webcím? (Nyilván a céggel együtt adták) A Vacationrentals.com alig marad el tőle (koszos másfél millió dollárral), ami szintén jó üzleti modellt sejtet, és a Privatejet.com esetében sem kell aggódni, hogy egy magánrepülőkkel foglalkozó cég miből finanszírozhat egy méregdrága doménnevet – valószínűleg ajándékba adták a légitársasághoz.