Ötvenmillió dollárt fektettek a BuzzFeedbe
Ötvenmillió dollárt, azaz mintegy 11,7 milliárd forintot fektetett a BuzzFeed tartalomszolgáltatóba az Andreessen Horowitz nevű Szilícium-völgyi kockázatitőke-társaság. A BuzzFeed értéke ezzel mintegy 850 millió dollárra növekedett, írja a TechCrunch.
Chris Dixon az Andreessen Horowitz képviseletében saját blogján számolt be a beruházásról:
Hiszünk abban, hogy ettől az időszaktól a BuzzFeed kimagasló médiavállalattá növi ki magát. Indulásakor a BuzzFeed olyan könnyed tartalmakra fókuszált, mint a mémek, listák, vicces fényképek stb. Ez vezetett ahhoz, hogy egyes iparági megfigyelők holmi játékként utasítsák el a BuzzFeedet. (...) Pedig a BuzzFeed egy olyan médiavállalat, ami hasonló szerepet tölt be, mint a Tesla az autópiacon, az Uber a taxitársaságoknál vagy a Netflix a streaming-szolgáltatásoknál.
A BuzzFeed 2006-ban indult New York-ban, hogy a könnyedén megosztható, virális tartalmakkal kísérletezhessen a közösségi oldalakon és a mobil eszközökön. A cég jelenleg 550 munkatársat foglalkoztat, közel 150 millió embert ér el havonta, és elképesztően nyereséges.
A tartalomszolgáltató alapítója, Jonah Peretti a New York Times-nak azt mondta:
Olyan médiavállalattá formáljuk magunkat, amelyik megfelel annak, ahogy ma az emberek a médiát fogyasztják.
Dixon a befektetők nevében így magyarázta a befektetést:
Nem csupán technológiai cégként tekintünk a BuzzFeedre. Az egész netkultúrát átfogják.