Zuckerberg szerint a WhatsApp az év üzlete volt
A WhatsApp hamarosan 2-3 milliárd emberre növelheti felhasználói táborát, mondta Mark Zuckerberg egy mexikói konferencián, megindokolva, hogy miért ért meg az üzenetküldő program felvásárlása a Facebook számára 19 milliárd dollárt. A felvásárláskor még csak egymilliárdos felhasználói bázist vizionált az alkalmazásnak a Facebook-vezér, úgy tűnik mióta jobban belelát a statisztikákba, optimistább lett. A WhatsApp jelenleg 600 millió körüli felhasználóval fut, tavaly nyár óta megduplázva ezt a számot. Az alkalmazás üzleti modellje szerint egy évig ingyenes, utána évi egy dollárért kínál korlátlan üzenetküldési lehetőséget. Ennek ellenére a hírek szerint tavaly mindössze 20 millió dollár bevétele volt a cégnek, aminek majdnem az ezerszereséért vásárolta fel aztán a közösségi oldal.
Az üzenetküldő programoké talán a legforróbb terület ma az okostelefonos appok világában, minden szolgáltató arra gyúr, hogy övé legyen a globálisan domináns hálózat, ami átveheti az sms-ek szerepét világszerte, és ezzel hatalmas bizniszt halásszon el a mobilszolgáltatók elől. A helyzet azonban úgy alakult, hogy minden nagyobb, vagy potenciálisan nagyra növő piacon egy-egy helyi szolgáltató nőtt nagyra, amelyek nemigen tudnak kitörni a saját, biztosan uralt piacukról. A WhatsApp Amerikában, Brazíliában, Indonéziában fut jól, Japánt és Délkelet-Ázsiát a Line uralja (470 millió felhasználó), Kínában a Wechatet hasznják (440 millió), Koreában a Kakaotalkot (130 millió), Indiában a Nimbuzzt (150 millió).
Zuckerberg terve az, hogy a Facebook világsikerével megtámogatva a WhatsApp legyőzze ezeket a konkurenseket. Ebben segítheti az is, hogy az Ázsiában sikeres vetélytársakkal ellentétben a WhatsApp nincs telepakolva reklámmal, és pénzért vásárolható ilyen-olyan extrákkal. Ezeknek köszönhetően az ázsiai alkalmazások sokkal nagyobb bevételt is termelnek kisebb felhasználó bázissal is: a WhatsApp 20 milliója mellett a Line 335, a Kakaotalk 204 millió dolláros forgalmat csinált 2013-ban. A Facebook számára most Kína és India a fő cél, ezen a két piacon a következő egy évben a várakozások szerint 500 millió új okostelefon fog gazdára lelni.