A Microsoft nagyon hülyét csinált a Sonyból

2014.09.12. 10:12

Csupa móka és kacagás mostanában a techcégek világa, már ha ezt a világot kizárólag a reklámokon keresztül nézi az ember. Eddig is szokás volt egymás termékei felé a hirdetésekben kisebb-nagyobb fricskák, csipkelődések küldése a rajongók legnagyobb (kár)örömére, most azonban szintet lépett a szívatással a Microsoft. Hogy a karma műve, vagy sem, azt nem tudni, de egyben az önszívatással is.

Történt ugyanis, hogy beindult a hírhedt 500 millió dolláros videojáték, a Destiny reklámkampánya, amivel kapcsolatban a kiadó Activision elég trükkös szerződést kötött a két konzol, az Xbox One és a Playstation 4 gazdáival. Egy ilyen nagy nevű játéknál mindig fontos, hogy melyik platformon jön ki előbb, és több extrával a játék, ezt a harcot most a Sony nyerte, a megállapodás szerint előbb lesz elérhető a playstationös verzió, lesz benne némi exkluzív tartalom, és bónuszként a Microsoft nem reklámozhatja a játék Xbox-verzióját.

Mit tett erre a Microsoft? Kitalált egy nem létező parfümöt, hogy, hogy nem Destiny néven, és azt kezdte el hirdetni, "Az Xbox új illata" szlogennel. Lett is nagy röhögés a játékosok között, meg halálhörgés-siralom a Sony-főhadiszálláson, a reklámokat persze gyorsan visszavonták, de akkor már késő volt, minden gémer erről beszélt.

xbox-destiny-hed-2014

Időközben egy másik fronton csúnyán besült a Microsoft marketinggépezete. tavaly büszkén jelentették be, hogy hatalmas, 400 millió dolláros reklámszerződést kötöttek az NFL-lel, ennek részeként pedig a Surface tablet lett az amerikaifoci-liga hivatalos táblagépe. Azóta sokszor vissza-visszatérő kép a meccsek közvetítésein, ahogy az edzők tableten magyarázzák a játékosoknak az éppen aktuális taktikát. Csakhogy az iPad kifejezés olyan szinten a tablet szinonimájává vált az elmúlt években az amerikai köznyelvben, mint mondjuk a Xerox a fénymásolóra. A meccsek tévés kommentátorai így a szörnyű pénzekért a képernyőre menedzselt Surface-eket simán iPadnek nevezik, a nagy konkurens Apple-tabletet népszerűsítve ezzel.

Elindult az Indamedia média és marketing-kommunikációs kiadványa.

További szakmai tartalmakért kattints és kövess bennünket!

MEGNÉZEM
Ma is tanultam valamit 5

Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal

MEGVESZEM